וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון מיילן דוחה פה אחד את הצעת הרכש של טבע

27.4.2015 / 17:02

דירקטוריון מיילן: "ההצעה של טבע מעריכה בחסר גדול מאוד" את החברה ■ היו"ר רוברט קורי לארז ויגודמן: "בהצלחה בניסיון להפוך את טבע"

ארז ויגודמן. שרון בוקוב
מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן/שרון בוקוב

דירקטוריון מיילן דוחה פה אחד את הצעתה של טבע
לרכישת החברה תמורת 40 מיליארד דולר. דירקטוריון מיילן טוען כי "ההצעה של טבע מעריכה בחסר גדול מאוד" את החברה. הודעת מיילן לוותה במכתב חריף ששיגר יו"ר החברה למנכ"ל טבע ארז ויגודמן.

משמעות הדבר היא שטבע ככל הנראה תעלה את הצעתה, כפי שהוערך על ידי אנליסטים בשבוע החולף, מאז הניחה טבע את ההצעה על השולחן. עם זאת, מדובר בעמדה של הדירקטוריון בלבד, שכן הצעתה של טבע עוינת גם כך ומכוונת לבעלי המניות.

להודעה שפרסמה היום מיילן צורף מכתב של יו"ר החברה, רוברט קורי, למנכ"ל טבע ארז ויגודמן, שם צוין בין היתר: "ארז היקר, הרשה לי לומר שהיה זה תענוג גדול לפגוש אותך בניו יורק ביום שישי. כפי שדיברנו, התאכזבתי מאוד מהחלטת טבע להביע עניין במיילן באופן פומבי מבלי לדבר איתי קודם לכן. מי שמכיר אותי יעיד כי אני תמיד מוכן לדבר על הזדמנויות עבור מיילן ובעלי המניות שלה, ולמרות שהדבר נעשה בדיעבד, שמחתי לתת לך את ההזדמנות להיפגש עימי פנים אל פנים".

במכתב מדגיש קורי את "המאבקים עימם התמודדה טבע בשנים האחרונות", כמו למשל התחרות הגנרית הצפויה לקופקסון אשר מעיבה על החברה מזה שנים, השינויים בצמרת ההנהלה (פיטורי המנכ"ל לשעבר ג'רמי לוין והדחתו של היו"ר לשעבר פיליפ פרוסט), ביצועי החסר של מניית טבע בהשוואה למתחרים והצורך במציאת מנועי צמיחה לעתיד.

קורי עקץ את ויגודמן וכתב: "כפי שאני בטוח שאתה יודע, הצמיחה השנתית של מיילן במונחי EBITDA בשנים 2011-2014 הייתה כפולה מזו של טבע".

קורי המשיך: "ארז, הבטחת לי בפגישתנו שטבע שונה עכשיו... אך השינוי הזה לא בא לידי ביטוי בדרך שבה הבעתם עניין במיילן. הייתה לך הזדמנות לאמץ את הטון הנכון ולהראות לעולם שזו טבע חדשה. במקום זאת, בחרת לפנות למיילן באופן שמראה שטבע הישנה עדיין חיה וזה מעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות של טבע".

יו"ר מיילן משווה בין הצעת טבע לרכישת מיילן לבין הצעת הרכש של מיילן לפריגו: "ההצעה שלנו לפריגו התבססה על כבוד הדדי ושיחות פרטיות מוקדמות. הודעתי לג'ו פאפא (יו"ר פריגו) מראש על כוונתנו לפרסם את הצעת הרכש... למענם של בעלי מניות טבע, העובדים והלקוחות - אני מקווה שתמצא את הדרך לשנות את התרבות של טבע ולבסס אמינות עסקית.

"אנחנו לא רוצים להפוך את הבעיות של טבע לבעיות של מיילן. המיזוג הזה הוא לא אינטרס של אף אחד.... דירקטוריון מיילן מאחל לך הצלחה בניסיון להפוך את טבע".

"אם הייתי במיילן, הייתי אומר: 'רק טבע, עזבו אותי מפריגו'"

בשבוע שעבר, אחרי הרבה שמועות וספקולציות בנושא, טבע הגישה הצעה רשמית לרכישת המתחרה מיילן, תמורת 82 דולר למניה (פרמיה של כ-21% על מחיר השוק), ובסך הכול כ-41 מיליארד דולר. העסקה תשולם 50% במזומן ו-50% במניות. שווי השוק של מיילן בנאסד"ק עומד על 34 מיליארד דולר. מדובר על ההשתלטות הגדולה של השנה בשוק התרופות העולמי.

מיילן, כאמור, מתנגדת לעסקה, ומעוניינת מצידה לרכוש את פריגו, עבור סכום כולל של כ-31.8 מיליארד דולר: מיילן מציעה 60 דולר במזומן ו-2.2 מניות שלה על כל מניה של פריגו. ההצעה מעניקה לפריגו שווי של כ-222 דולר למניה. פריגו, עם זאת, דחתה את ההצעה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • מיילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully