וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: להטיל מגבלות על הלוואות ממונפות

3.5.2015 / 12:10

המפקח על הבנקים פרסם היום הוראות המכוונות לבנקים במטרה לצמצם את סיכוני האשראי שהם נוטלים: הבנקים נדרשים להעביר דיווח רבעוני מפורט לבנק ישראל, על ביצוע ארגון מחדש של חובות בעייתיים

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות. הר הרצל, 5 במאי 2014. יואב דודקביץ'
קרנית פלוג/יואב דודקביץ'

המפקח על הבנקים פרסם היום (א') הוראות המכוונות לבנקים במטרה לצמצם את סיכוני האשראי שהם נוטלים.

■ הבנקים נדרשים לקבוע מגבלות על היקף ההלוואות הממונפות שבתיק האשראי שלהם, ומגבלות על מתן אשראי ללווים בעלי רמות מינוף גבוהות מהמקובל בענף.

■ נקבעו הנחיות ביחס להשתתפות של תאגיד בנקאי בעסקת סינדיקציה, הן כמארגן והן כנותן אשראי. בפרט, התאגיד הבנקאי המארגן נדרש לניהול סיכונים זהיר בשל החשש לספיגת הפסדים כתוצאה מעיכוב בתהליך המכירה של החשיפות, ואילו התאגיד הבנקאי המשתתף נדרש לבצע הערכת סיכונים עצמאית בלתי תלויה כאילו היה הוא עצמו יוזם ההלוואה.

■ בעת העמדת אשראי לתאגיד בסכום מהותי (מעל 50 מיליון שקל), תאגידים בנקאיים יידרשו לקבל מידע על אשראי שנטל בעל השליטה בתאגיד הלווה לרכישת מניות השליטה בתאגיד (או בשעבודן) ועל התנהלותו בעבר, ולהביאו בחשבון.

■ הבנקים יידרשו לעגן בנהליהם תחשיבים כמותיים מתאימים, שיהוו בסיס לשיקולי הבנק טרם ביצוע הסדר חוב, וכן דרישה לבחינת מספר חלופות, למיצוי החזר החוב.

לאור פרופיל הסיכונים הגבוה של עסקאות ממונפות, חודדו הציפיות המינימליות של הפיקוח על הבנקים מהתאגידים הבנקאיים בדבר ניהול סיכונים הולם וזהיר של הלוואות אלו. ההוראה החדשה מנחה את הבנקים להגדיר מהי הלוואה ממונפת, וקובעת סטנדרטים ביחס למדיניות האשראי, לדיון תקופתי בדירקטוריון, לנוהלי החיתום והערכת שווי, לדיווח ולניתוח כמותי, לסיווג הלוואות ממונפות, לניתוח אשראי, לבקרת אשראי ועוד.

בנוסף, בשל הצורך לעקוב אחר היקף הסדרי החוב הנעשים במערכת הבנקאית בישראל, יידרשו הבנקים להעביר דיווח רבעוני מפורט לפיקוח על הבנקים, על ביצוע ארגון מחדש של חובות בעייתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • הלוואות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully