וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אשר: "יש לנו רשימה חדשה של בעלי חשבונות בשווייץ"

אלה לוי

6.5.2015 / 10:44

ראש רשות המסים: "אנחנו עובדים על הרשימה מודיעינית וחקירתית". "חתמנו על אמנות, אנחנו בשיתוף פעולה, ובחודשים הקרובים נעשה את 'ההחלפה הראשונה' של המידע"

הבנק UBS בציריך, שווייץ. רויטרס
הבנק UBS בציריך, שווייץ/רויטרס

ראש רשות המסים משה אשר הטיל הבוקר (ד') "פצצה" וחשף כי רשות המסים השיגה רשימה חדשה של בעלי חשבון בבנק אחר בשווייץ, שאינו UBS.

הדברים נאמרו בכנס מיוחד שעורך ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, בנושא המלחמה בהון השחור, שמתקיים לאורך היום במלון קרלטון בתל אביב.

במושב הראשון שמתקיים תחת הכותרת "רשימות UBS - האם זהו סופו של חלום חשבון הבנק בשווייץ?", משתתפים מלבד ראש רשות המסים, גם מנכ"ל בנק קרדיט סוויס ישראל דורון אברבוך, היועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ורו"ח גידי בר-זכאי. את המושב מנחה עו"ד משה גורלי, כתב ופרשן לענייני משפט, "כלכליסט". עוד לפני תחילת הפאנל, אמר יו"ר ועד מחוז תל אביב של הלשכה, אפי נווה, כי בקדנציה הבאה בכוונתו להילחם בהגבלות ובחובות שהוטלו על עורכי הדין לדווח על לקוחותיהם לרשות איסור הלבנת הון.

"בנושא השוויצרי, פתחנו בחקירה לגבי בנק UBS, חקירה מאוד מוצלחת, הגענו לרשימות של ישראלים, יש הרבה שמות, החקירה היא עד היום בעיצומה, ואנחנו נראה בתקופה הקרובה את הפעילות סביב אותה רשימה", אמר אשר. "בנוסף, אנחנו במאמצים להגיע לעוד רשימות של עוד בנקים. אני יכול לחשוף כאן שיש לנו היום רשימה של בנק שוויצרי נוסף. אנחנו עובדים עליה מודיעינית וחקירתית".

אשר סיפר גם על המחויבויות מול הרשויות האחרות: "חתמנו על אמנות, אנחנו בשיתוף פעולה, ובחודשים הקרובים נעשה את 'ההחלפה הראשונה' של המידע. אנחנו כבר נערכים לכך תפעולית ומחשבית".

לא רק רשות המסים

גם היועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון, עו"ד שלומית ווגמן-רטנר חשפה לראשונה כי לא רק רשות המיסים מקבלת מידע על בעלי חשבונות ישראלים בשווייץ: "יש רשויות איסור הלבנת הון בכל המדינות. המידע עובר בכל מקום שיש רשויות אחרות ברחבי העולם. יש שיתוף פעולה עם הרשויות האמריקאיות, על בסיס שינויי חקיקה, וגם הרשויות לאיסור הלבנת הון בשוויץ רשאיות לבקש מידע מהבנקים, ולהעביר אותו לרשויות אחרות, כולל אותנו".

עוד חשפה ווגמן-רטנר כי דווקא מדינות אוף-שור מעבירות מידע כל אימת שהן חוששות שיש עבירות: "הם חוששות שהן יוחזקו כמשתפי פעולה ודווקא הן אלה שמדווחות. וגף האוף-שורים הם העיקריים שמדווחים".

  • עוד באותו נושא:
  • משה אשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully