וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי בן-משה מאבד את מקומו בדירקטוריון דסק"ש

עמרי כהן

21.5.2015 / 15:19

זאת, לאחר שדירקטוריון דסק"ש אישר את דרישת בעל השליטה אדוארדו אלשטיין, להפוך ליו"ר יחיד ולהדיח את בן-משה מתפקיד יו"ר משותף בדסק"ש

מוטי בן משה בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
מוטי בן משה/נמרוד סונדרס

מוטי בן-משה ממשיך לאבד מכוח השפעתו על ניהול קבוצת אי.די.בי פתוח. בישיבה שהתכנסה היום, החליט דירקטוריון אי.די.בי כי בן-משה לא ימשיך לייצג את החברה בדירקטוריון החברה-הבת דיסקונט השקעות.

משמעות ההחלטה כי באסיפת המניות הקרובה שתכנס בקרוב דסק"ש, לא תתמוך אי.די.בי בהארכת מינויו של בן-משה כדירקטור בחברה-הבת, ועקב כך הוא יאבד את מקומו בדירקטוריון.

החלטת דירקטוריון אי.די.בי הגיעה לאחר ששלשום (ג') ניסה בן-משה לבצע מהלך עוקף אי.די.בי, והציע להזרים הון ישירות לדסק"ש כנגד הקצאת מניות, בניסיון לזכות בשליטה עליה. אלא שדירקטוריון דסק"ש החליט שלא לדון בהצעתו של בן-משה, ובמקביל אישר את דרישת בעל השליטה אדוארדו אלשטיין, להפוך ליו"ר יחיד ולהדיח את בן-משה מתפקיד יו"ר משותף בדסק"ש. זאת בהמשך להצלחת אלשטיין להשיג רוב להצעה דומה גם בדירקטוריון אי.די.בי.

בעקבות ההחלטה היום צפוי בן-משה לאבד בקרוב את יכולתו לנסות ולהשפיע על פעילותן של החברות הבנות של דסק"ש, ובראשן סלקום, שופרסל ונכסים ובנין. ממושבו הנוכחי כדירקטור באי.די.בי הוא ינסה להשפיע על קידום מכירתה של החברה-הבת השנייה, כלל ביטוח. עסקה זו אמורה לממן את החזרי האג"ח של אי.די.בי בשנה הבאה.

במסגרת הישיבה היום, וכפי שדווח כבר שלשום באתר "גלובס", הבהיר אלשטיין לדירקטוריון אי.די.בי כי יהיה מוכן לבצע את ההזרמה לדסק"ש גם דרך אי.די.בי, אם תימצא הדרך המתאימה לכך.

בתגובה לדברים, ציין מוטי בן-משה כי "החלטת הדירקטוריון של אי.די.בי היא בלתי נכונה ובלתי חוקית, ואינה אלא חלק מהמהלכים הדורסניים שכופה אלשטיין על החברות. המהלך הזה נועד לשרת את האינטרסים של אלשטיין, אפילו במחיר פגיעה באינטרסים של דסק"ש ושל אי.די.בי, בנושים שלהן ובבעלי המניות שלהן".

במסגרת הישיבה היום, וכפי שדווח כבר שלשום באתר "גלובס", הבהיר אלשטיין לדירקטוריון אי.די.בי כי יהיה מוכן לבצע את ההזרמה לדסק"ש גם דרך אי.די.בי, אם תימצא הדרך המתאימה לכך. בתגובה לדברים, ציין מוטי בן משה כי "החלטת הדירקטוריון של אי.די.בי היא בלתי נכונה ובלתי חוקית, ואינה אלא חלק מהמהלכים הדורסניים שכופה אלשטיין על החברות. המהלך הזה נועד לשרת את האינטרסים של אלשטיין, אפילו במחיר פגיעה באינטרסים של דסק"ש ושל אי.די.בי, בנושים שלהן ובבעלי המניות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully