וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחבוט: תוכנית "מחיר מטרה" היא מכת מוות לפריפריה

25.5.2015 / 8:32

ראש עיריית מעלות תרשיחא: אם לא יחזירו את מענקי המקום בגובה של עד 200 אלף שקל לרוכשי דירה ראשונה ויגדילו את הסבסוד של הוצאות הפיתוח מ-50% ל-75% באזורי עדיפות לאומית – לערי הפריפריה לא יהיה סיכוי מול ערי המרכז

שלמה בוחבוט. תמר מצפי, גלובס
שלמה בוחבוט/גלובס, תמר מצפי

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא, שיגר מכתב לשר האוצר משה כחלון ושר הבינוי יואב גלנט, בדרישה להקפיא את מכרזי מחיר מטרה וזאת לאור פרסום תוצאות מכרזי מחיר מטרה בראש העין.

לדבריו, תכנית "מחיר מטרה" שתופסת תאוצה ונותנת מענה רק לאזורי הביקוש היא מכת מוות לפריפריה, משום שאין תוכניות ממשלתיות ופעולות שיטפלו במחירי הדירות בפריפריה, דבר שנחוץ שבעתיים נוכח "מחיר מטרה". כיום דירות במודיעין, בראש העין ובאזורים נוספים במרכז, שיש בהן ותהיה בהן "תוכנית מטרה", זולות יותר מדירות בנהריה, כרמיאל, מעלות, דימונה, צפת וכיו"ב (אותן הדירות, באותו מפרט ומטראז' מגורים), ואם הן יקרות יותר, אז זה בכמה אלפי שקלים בודדים.

בוחבוט קורא לממשלה לעצור את תוכנית מטרה ולא ליזום תוכניות דומות כמו תוכנית מחיר למשתכן שמבוססות על סבסוד הקרקע רק באזור המרכז ובמקביל לפעול עוד היום להשבת מענק מקום לרוכשים, כולל למשפרי דיור ממרכז הארץ, בגובה של עד 200,000 שקל, ולהגדיל את הסבסוד הממשלתי להוצאות הפיתוח מ-50% לכ-75% באזורי עדיפות לאומית א'.

בנוסף, הוא קורא לתקצוב "תקן 100" הן למוסדות ציבור והן לשיקום תשתיות וותיקות בעיר ("חדש מול ישן"), משום שבמצב הנוכחי כדי לתת שירות לתושבים, אנו נאלצים להסכים ל"העמיס" על עלויות הפיתוח הגבוהות ממילא, גם עלויות מוסדות ציבור וגם עלויות שיקום אזורים וותיקים.

בוחבוט מוסיף כי אם תתקדם תכנית מחיר מטרה, כל תקציבי התחבורה האדירים שהושקעו בפריפריה ירדו לטמיון - הכבישים המהירים והרכבות יוותרו ריקים, וכל שיישאר למשרד התחבורה הוא להוסיף נתיבים בכבישים 431 ו-5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully