וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה אנליסטים נגד הזרם: בנק ישראל יוריד הריבית ל-0%

עדי בן ישראל

25.5.2015 / 10:52

RBS מצטרף לגופים הפיננסיים הבודדים שצופים הורדת ריבית היום. הערכה בשוק: אגרות החוב והשקל כבר משדרים שתהיה היום הורדת ריבית. אנליסטים: אם בנק ישראל לא יפעל היום - הדולר ייפול

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

בנק ההשקעות RBS מצטרף לגופים פיננסיים בודדים שמעריכים כי בנק ישראל יוריד היום (ב') את הריבית, בניגוד לדעת הרוב. לפי שעה רק 5 גופים מעריכים שבנק ישראל יוריד את הריבית ל-0%, בעוד הרוב מעריכים שהיא תיוותר ללא שינוי על 0.1%.

RBS צופה הורדת ריבית ל-0% בשל "ייסוף השקל ונתונים כלכליים מאכזבים". בבנק ההשקעות מעריכים ש"יש צורך בהרחבה מוניטרית נוספת כדי לשמור את הצמד דולר-שקל סביב 3.9 שקלים".

במילים אחרות, ב-RBS סבורים כי אם בנק ישראל לא ינקוט היום פעולה, השקל יגיב בהתחזקות. האנליסטים טוענים כי אין שום חשש מאינפלציה באופק, שכן היא "תישאר ממותנת בשל שינויים מבניים בכלכלה והירידה במחירי הסחורות, מה שתומך גם כן בהורדת ריבית".

יחד עם זאת, ב-RBS טוענים כי בנק ישראל עלול להותיר את הריבית ללא שינוי בגלל מדד המחירים לחודש אפריל שעלה מעל הציפיות (0.6%).

גם בבנק הבינלאומי לא פוסלים אפשרות שבנק ישראל יוריד היום את הריבית, אם כי לטענתם הסיכוי לכך נמוך. לדבריהם, "מזה כחודשיים עקום הריביות ממשיך להעניק סיכוי להורדת ריבית במהלך החודשיים הקרובים", למרות שרוב החזאים מעניקים לכך סיכוי נמוך.

גם בבינלאומי סבורים שאם בנק ישראל לא יפעל היום, השקל עלול להתחזק, הציפיות האינפלציוניות יירדו ובסופו של דבר הבנק ייגרר להורדת ריבית.

בימים האחרונים נחלש השקל וירדו תשואות האג"ח, מה שעשוי להעיד על כך שבשוק מעניקים סיכוי כלשהו להורדת ריבית היום ב-16:00. "הדולר והאג"חים משדרים שיש מי שחושב שתהיה הורדת ריבית היום", אמר ל"גלובס" פעיל בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully