וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: מדוע באמת פיטר נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת?

לי-אור אברבך

25.5.2015 / 18:38

אגף התקציבים באוצר המליץ לנתניהו לגבות מערוץ 10 סכום שלא יעלה על 4 מיליון שקל - אך רה"מ העדיף את חוות-הדעת של מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר שי באב"ד

אבי ברגר. צילום: איל יצהר, גלובס
אבי ברגר/גלובס, צילום: איל יצהר

פרטים חדשים עולים מפיטוריו המפתיעים של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחת טלפון ביום חמישי לפני כשבוע וחצי.

ל"גלובס" נודע כי ערב פיטוריו התנגד ברגר בחוות-דעת שהגיש לנתניהו, בשבתו כשר האוצר, להחלטה לגבות מערוץ 10 סכום של 16.8 מיליון שקל בטרם יקבל רישיון.

על-פי החוק, המתייחס לסכום כספי הביד שצריך ערוץ 10 לשלם בגין הארכת הזיכיון שלו, מחויב שר האוצר לקיים התייעצות עם שר התקשורת בטרם יקבע את הסכום עליו יחויב ערוץ 10. כמו כן, אחרי החלטת שר האוצר, נדרשת ההחלטה לקבל את אישור הוועדה המיוחדת לענייני הרשות השנייה, המורכבת מנציגי ועדת הכלכלה ונציגי ועדת החינוך של הכנסת.

ביומו האחרון בתפקיד שר האוצר, בטרם פינה את כסאו למשה כחלון, חתם ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה לגבות מערוץ 10 סך של 16.8 מיליון שקל.

עד כה נודע כי לנגד עיניו של נתניהו עמדו שתי חוות-דעת - האחת מטעם מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר ומי שצפוי להתמנות למנכ"ל האוצר, שי באב"ד, שייעץ לגבות 16.8 מיליון שקל; והמלצה נוספת של אגף התקציבים באוצר, שייעץ לגבות סכום שלא יעלה על 4 מיליון שקל.

כעת מתברר כי במסגרת ההתייעצות הנדרשת בחוק, ולאור העובדה שנתניהו עצמו שימש כשר התקשורת, ביקש ראש הממשלה מאבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, לחוות את דעתו בעניין. ברגר סירב ליישר קו עם נתניהו והתנגד לגביית הסכום הגבוה המדובר. שבוע אחר כך, עם כניסתו הרשמית של נתניהו למשרד התקשורת, ברגר פוטר.

החלטת נתניהו הביאה לנסיגה של לן בלווטניק מחתימה על הסכם רכישת מניות בערוץ 10 והוליכה את הערוץ לעתור לבג"ץ להוצאת צו מניעה נגד האוצר ונגד כוונתו לגבות את הסכום הגבוה.

עם זאת, על-פי החוק, להחלטתו זו של נתניהו אין כרגע כל תוקף. זאת משום שההחלטה חייבת את אישור הוועדה המיוחדת בכנסת. לפי שעה, לא רק שלא התקבל אישור כזה מהוועדה, אלא שהוועדות בכנסת עדיין לא אוישו, על אחת כמה וכמה הוועדה המיוחדת שתעסוק בעניין זה.

ברגר היה מינוי של השר גלעד ארדן. ימים ספורים לאחר שפוטר, עזב את תפקידו במשרד התקשורת גם יועצו המקצועי של השר, עו"ד ניר אוגולניק, גם הוא מינוי של ארדן. העובדה שברגר פוטר על רקע התנהלותו סביב פרשת ערוץ 10, מוכיחה עד כמה ענייני המדיה נוגעים לנתניהו, ובמיוחד ענייני הערוץ שלא פעם ביקר אותו באופן חזיתי.

ממשרד האוצר, ממשרד התקשורת וממשרד ראש הממשלה לא נמסרו תגובות. ברגר סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully