וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מקריסת יוון: האירו נופל 2.3%, הדולר מזנק

26.5.2015 / 10:21

יוון: לא נוכל לשלם לקרן המטבע ב-3 השבועות הקרובים אלא אם יושג הסכם עם הנושים להמשך מימון. סוחרים בחו"ל מעריכים: זה רק עניין של זמן עד שהאירו ייפול לשוויון מול הדולר

שטרות ומטבעות של פרנק שווייצרי ויורו. ShutterStock
שטרות ומטבעות של פרנק שווייצרי ויורו/ShutterStock

שבוע המסחר בשוק המט"ח בישראל ובעולם נפתח היום (ג') בפועל, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון, כך שהמסחר בשוקי המט"ח היה שולי (בישראל לא נקבעו שערים יציגים). חששות מפשיטת רגל של יוון מקפיצים היום את הדולר ומפילים את האירו, כאשר הדרמה בחו"ל מאפילה על החלטת הריבית שהתקבלה אתמול בישראל.

בישראל נסחר הדולר בעלייה של 0.1% ל-3.875 שקלים ואילו האירו נופל ב-2.3% ל-4.22 שקלים. בעולם, האירו בשפל של חודש מול הדולר כאשר הוא נחלש ב-0.8% ל-1.093 ד' לאירו. הדולר קופץ גם ב-0.9% ל-122.7 ין לדולר - שיא של שנים.

כאמור, החשש הגדול בשווקים קשור (שוב) ליוון. ממשלת יוון הודיעה בסוף השבוע כי לא תוכל לעמוד בתשלום החוב הבא לקרן המטבע הבינלאומית ב-5 ביוני עד 19 ביוני, בסך של 1.6 מיליארד אירו. אנליסטים וסוחרים בחו"ל סבורים כי התלקחות המשבר הפיננסי ביוון יכולה לדחוף את הצמד אירו-דולר לקראת שוויון.

"הידרדרות האירו מתחזקת נוכח מה שקורה ביוון", אמר לאתר מרקטוואץ' סוחר מט"ח בכיר ב-Mizuho Bank. "בכל מקרה עלינו לצפות לכך שהאירו ייחלש לשוויון מול הדולר", וזאת בשל הריבית השלילית באירופה וההקלה הכמותית הנמשכת שם.

כאמור, שר הפנים של יוון אמר שלשום כי המדינה לא תוכל לשלם לקרן המטבע הבינלאומית את תשלום החוב הבא אלא אם יושג הסכם עם נושיה של יוון בדבר המשך מימון למדינה. דובר ממשלת יוון ניסה אתמול להרגיע ואמר שיוון מחויבת לשלם את חובותיה לכל הנושים, וכי הממשלה מנסה להגיע להסכם בתחילת יוני.

הסוחרים בשוק ממתינים גם לנתונים כלכליים שיפורסמו בארה"ב בהמשך השבוע וישפיעו על המסחר, כמו למשל הזמנות מוצרים בני קיימא באפריל והקריאה השנייה של צמיחת התמ"ג ברבעון הראשון של השנה. כל נתון שמפורסם בארה"ב בתקופה זו משליך על התזמון בו הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית, כאשר ההערכה הרווחת בשוק היא כי העלאת ריבית ראשונה תתרחש בספטמבר.

אמש נאם סטנלי פישר, סגן יו"רית הפד, בהרצליה, והעריך כי בתוך 3-4 שנים תגיע הריבית בארה"ב לרמה "נורמלית" של כ-3.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבע חוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully