וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטורי: עלייה במכירות ברבעון בזכות פתיחת 5 סניפים חדשים

אילנית חיות

26.5.2015 / 15:12

שיעור העלייה במכירות בחנויות זהות הסתכם ב-0.2% בלבד ■ לדברי מנכ"ל הרשת, אייל רביד, הדבר נובע בין היתר מהיתרון של הרשתות הגדולות בחגים בשל תווי הקנייה: "פסח בוויקטורי זה לא 'וואו'"

מתחם ויקטורי בלוד. גלובס
מתחם ויקטורי בלוד/גלובס

מכירות חג הפסח שחלו השנה ברבעון הראשון, לעומת אשתקד, אז הן חלו ברבעון השני, לא הביאו בשורה לרשת ויקטורי. הרשת, המונה 29 סניפים, חתמה את הרבעון עם עלייה של 15.4% במכירות, שהסתכמו ב-233.6 מיליון שקל. מקור העלייה במכירות הוא פתיחת 5 סניפים חדשים בשנת 2014, ושיעור העלייה במכירות חנויות זהות הסתכם ב-0.2% בלבד.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי הרשת, אינו מופתע מכך, ואומר, כי הדבר נובע מהיתרון שיש לרשתות הגדולות - שופרסל ומגה - בתקופת החגים בשל תווי הקנייה. לדבריו, "פסח בויקטורי זה לא 'וואו', והחגים בויקטורי לא מהותיים. הלקוחות מקבלים תווי שי מהארגונים הגדולים, ואנחנו עדיין לא גוף שמוכר תווי שי בהיקפים כאלה. להערכתי, 10% מהלקוחות הקבועים של הרשת קונים בעל כורחם עם תווי השי שקיבלו ממקום העבודה, ולא קונים בויקטורי בחגים. לאחר מכן הם חוזרים. במקביל, מגיעים לקוחות חדשים בעקבות פרסום".


הרווח הגולמי זינק ברבעון ב-16.7% ל-54 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה במקביל, מ-22.9% ל-23.1%.

בויקטורי מסבירים את העלייה בשיעור הרווח הגולמי בחוק המזון, שחייב מעבר לרכישה נטו מהספקים; קרי מחיר המגלם בתוכו את כלל תנאי הסחר, לרבות השתתפות בפרסום, שיווק וכדומה.

הקפיצה במכירות וברווח הגולמי תרמה לעלייה של 4.7% ברווח התפעולי, אך שיעורו נשחק מ-3% ל-2.8%.

לדברי רביד, השחיקה בשיעור הרווח התפעולי היא "בגלל חג הפסח שבו הרווחיות נמוכה יותר. אם פסח היה נופל ברבעון שני, הוא היה מקוזז עם עצמאות ושבועות, שהם חגים רווחיים יותר ברשת. שנית, עברנו לנהל בעצמנו את הכסף שלנו, שעד היום נוהל על-ידי הספקים. במשך 20 שנה הספקים ניהלו לי את הכספים - תקציבי הפרסום והמבצעים - ואני עדיין לא רגיל לעשות זאת אז הוצאנו יותר".

- אבל שיעור הרווח הגולמי עלה?

"נכון, אבל יש השקעות מיוחדות בפסח, כמו תשלום ימי חופשה והוצאות על הכנת החנויות לחג".

את השורה התחתונה חתמה הרשת עם עלייה של 11.9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-5.2 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקטורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully