וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מנפיקה אג"ח לציבור בכמיליארד שקל

27.5.2015 / 14:50

רשות החברות הממשלתיות תלווה את חברת החשמל בהנפקה. "הנפקה זו צפויה לסייע לחברת החשמל לעמוד ביעדיה הפיננסיים, על ידי הוזלת עלויות המימון של החברה"

מסיבת עיתונאים חברת החשמל. דייב בוימוביץ'
מסיבת עיתונאים חברת החשמל/דייב בוימוביץ'

חברת החשמל, הנושאת על גבה חובות בסך יותר מ-70 מיליארד שקל, יוצאת בהנפקת אג"ח לציבור כאשר בכוונתה לגייס כמיליארד שקל. רשות החברות הממשלתיות תלווה את חח"י בהנפקה.

"הנפקה זו צפויה לסייע לחברת החשמל לעמוד ביעדיה הפיננסיים, על ידי הוזלת עלויות המימון של החברה וגיוון מקורות המימון שלה", נמסר בהודעה שהפיץ משרד האוצר לתקשורת. "חברת החשמל ביצעה את הנפקה הקודמת באגרות חוב סחירות לפני תקופה ארוכה מאוד של כ-13 שנה, בשנת 2002".

מדובר, אם כן, במחזור חוב של חח"י, שתשתמש בתמורת ההנפקה הן להקטנת החוב והן לצרכים שוטפים.

בהודעת האוצר נכתב עוד כי "הנפקת אגרות החוב היא צעד משמעותי לקידום האיתנות הפיננסית של חברת החשמל. אמנם החברה הנפיקה אגרות חוב סחירות בשנת 2012אך אלו גובו בערבות מדינה, והיו חלק מהטיפול במשבר התזרימי של החברה שנוצר כתוצאה מהפסקת אספקת הגז ממצרים".

מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב הוסיף: "הנפקה ציבורית של חברת החשמל היא מרכיב מרכזי ברפורמה בחברות הממשלתיות. הרפורמה כוללת בין היתר הנפקות אג"ח סחירות בבורסה בישראל ובכך מקטינה את עלויות המימון של החברות, ומגבירה את השקיפות והבקרה. הפיכת החברות לתאגיד מדווח מקרבת אותן ליעד המרכזי של הרפורמה והוא הפיכת החברות לרווחיות, מקצועיות, נקיות, שקופות ויעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully