וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל זה יש חברים: קבוצות הפייסבוק שהן חובה למי שקונה ברשת

עדיה פיטרמן

28.5.2015 / 13:42

טיפים מועילים, עדכוני מבצעים ואפילו עצות לגבי עיצוב הבית: עולם הקניות האינטרנטי תפח לממדים מפלצתיים ושלל קבוצות בפייסבוק צמחו בדיוק כדי לעזור לכם למצוא את הפנינים ולקנות נכון

סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות/ShutterStock

קניות ברשת נהפכו כבר לנחלת הכלל, אחרי שינויים והקלות בתעריפי המכס, ולאחר שהקהל הישראלי עבר את מחסום ה"אי אפשר למדוד/לגעת ביד". המחסום הזה ברור, במיוחד אם אין באתר שירות לקוחות מתאים, אך כיום קיימות מגוון אפשרויות לבדיקת המוצר בצורה מעמיקה לפני הקנייה, וגם להחזרה במקרה הצורך (באתרים כמו נקסט הבריטי).

במקרה של בגדים, באתרים מסודרים כמו נקסט ואסוס יש כלים רבים להתאמת מידות, כמו טבלאות של היקפים שעוזרות להבין את המידה המתאימה, וכן טבלאות של המרת המידות מהמידה הישראלית (האירופאית בעצם), לאנגלית או אמריקאית. גם בענקי המכירות איביי ואליאקספרס מספקים מוכרים רבים טבלאות מדידת היקפים כדי לסייע לקונים להתאים את המידה.

ולמרות כל אלה – עדיין קנייה ברשת שונה מהותית מקנייה בלתי אמצעית בחנות פיזית, שבה מממשים את הבד ומודדים אותו מול מראת גדולה, לרוב בעזרת אנשים קרובים שמסייעים להחליט אם מתאים או לא מתאים; או בוחרים מוצרים כמו צעצועים, קוסמטיקה, ומוצרים לבית, בצפייה בהם מקרוב, נגיעה ובדיקה מכל הכיוונים.

בדיוק בגלל כל אלה קמו בשנים האחרונות מגוון קבוצות פייסבוק שכל מטרתן – לסייע בקניות ברשת. מלבד מידע כללי שניתן למצוא בקבוצות אלה – כמו חוקי הרכישה באתרים השונים, חוקי מסים בישראל, אפשרויות להנחות ושלל עצות - החברות והחברים בקבוצות המיועדות בעיקר ממליצים על מוצרים שקנו, מיד ראשונה מה שנקרא, לרוב בתוספת תמונה של המוצר הממשי שהגיע, יחד עם לינק שלו באתר.

עוד בקבוצה מתייעצים החברים לגבי מוצרים שהיו מעוניינים לרכוש, מזהירים מפני מוצרים לא טובים שלדעתם אינם תואמים את תיאור המוצר באתר, ובעיקר מספקים המון מידע שלא נמצא באתרים. במקרה שמדובר בביגוד למשל, אפשר למצוא טיפים כמו "יתאים לנמוכות ולא לגבוהות", " לא יתאים לבעלות חזה גדול", או "הבד נצמד לא כמו בתמונה באתר".

הנה כמה מהקבוצות הגדולות והמשפיעות:

המציאות שלי באיביי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

את הקבוצה, המונה כ-62,400 חברים, הקימה אירה פרידברג ב-2013. המטרה הראשונית היתה שיתוף קניות מוצלחות מהרשת בינה לבין חברותיה, ובהמשך הקבוצה גדלה והתפתחה, וחברים בה כיום גם נשים וגם גברים. בקבוצה המלצות קנייה, בקשות לעזרה במציאת מוצרים מסוימים, והתייעצויות בנוגע למגוון מוצרים כמו בגדים, קוסמטיקה, מוצרי תינוקות וילדים ומוצרים לבית. הקבוצה מאפשרת גם מכירת מוצרים שלא מתאימים - אך ורק כאלה שנקנו ברשת ולא עשו בהם שימוש. יש פוסט מכירות מרוכז בכל חודש, והן מותרות בצירוף לינק לאתר שממנו המוצר נקנה באינטרנט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

e-ma-bey

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

הקבוצה, שמונה כ-61 אלף חברים, הוקמה ב-2012 על ידי גילת שבתאי, וכיום מנוהלת על ידה ועל ידי שחר נרדיה, הגבר הראשון להצטרף לקבוצה שהיתה מיועדת בתחילה לאמהות בלבד. בעברו ניהל נרדיה אתר שהשווה מחירים בין מוצרים שנמכרו באתרי קופונים ישראליים, לבין אותם מוצרים בדיוק שנמכרו באליאקספרס ובאיביי.

שבתאי הקימה את הקבוצה בחופשת לידה, מתוך רצון לשתף עם חברות המלצות ורעיונות לקניות מוצרים לילדים ברשת (ומכאן שמה של הקבוצה). מאז גדלה הקבוצה והתרחב תחום העיסוק שלה לקניות ברשת בכלל. בעקבות כך פתחו שבתאי ונרדיה קבוצות בת בנושאים ממוקדים שונים, שאותן מנהלים מנהלי e-ma-bey ובלוגרים של אתר add2cart מבית e-ma-bey. בקבוצה כיום יש המלצות קנייה, התייעצות וסיוע החברים במציאת מוצרים מסוימים, מכל התחומים והאתרים.

Next IL

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

הקבוצה שמונה כ-32,300 חברים, נשים וגברים, הוקמה ב-2014 על ידי ענת כץ-גרוסברג, מתוך רצון לרכז במקום אחד את חווית הקניות באתר הבריטי נקסט דיירקט, המוכר אופנת נשים, גברים, ילדים ותינוקות, אקססוריז ומוצרים לבית. לאחר שחזרה מחופשת לידה וגילתה דרך חברה את עולם הקניות ברשת, הבינה כץ-גרוסברג שהיא נחשפת להמון מידע ברשת שעד רגע ההזמנה באתר היא שוכחת היכן נתקלה בו, לכן החליטה לפתוח קבוצה שמיועדת רק לנקסט, לשיתוף המידע ולריכוזו. מלבד מידע כללי על האתר כמו תנאי הקנייה בו, ואפשרויות להנחות, מועלים פוסטים לסיוע בקנייה כמו הבנת המידות, וכן של המלצה וחוות דעת על הרכישות עם תמונות והסברים.

איביי - המלצות שוות בין חברות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

הקבוצה שמונה כ-20,400 חברים, גם גברים ונשים, הוקמה ב-2014 על ידי: שירן אלבז, עדי עושרי ואליס עופר פיטוסי. החברות פתחו את הקבוצה מאחר שחשו שאחת הקבוצות הגדולות שהיו חברות בה, גדלה ואיבדה ממטרתה, ולכן החליטו לפתוח קבוצה עם חוקים קצת יותר מגבילים, שישמרו על האופי שלה – כמו ריכוז פרסומים של מכירות מוצרים לפוסט יחיד, ודגש על המלצות אך ורק לאחר ניסיון עם המוצר, בתוספת תמונות של מה שהגיע.

אסוס ישראל- Asos Israel

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

הקבוצה שמונה כ-7,200 חברים, נשים וגברים, הוקמה על ידי סשה צ'פסקי ומעין בינשטוק, ב-2012, מתוך רצון להתייעץ לגבי התאמת בגדים ולאחד את כל מי שקונים הרבה באתר האופנה הבריטי אסוס. בהמשך התרחבה הקבוצה גם למכירות פריטים שלא מתאימים או התייעצות לגבי רכישת הבגדים, כולם כמובן מאסוס. מלבד ההמלצות וההתייעצות קיים מידע מרוכז לגבי תנאי הרכישה באתר, ואפשרויות להנחות.

דולצ'ה ויטה (ואיי הרב גם)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

הקבוצה שמונה כ-8,200 חברים היא קבוצת נישה שהוקמה ב-2014 על ידי מנהלי e-ma-bey, ומרכזת מידע והמלצות על רכישות מאתרי הביטוי ומוצרי הפארם (קוטסמטיקה, מוצרים טבעיים, ועוד), כמו ויטה קוסט, איי הרב, כימיסט דיירקט ודומיהם. פתוחה לנשים וגברים.

babybay shopping online

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

קבוצת נישה שהוקמה ב-2014 על ידי מנהלי e-ma-bey, ומונה כ-11,300 חברים. הקבוצה ממוקדת באופנת נשים וגברים, ובה התייעצות והמלצות על רכישות ממגוון אתרים בעולם, וכן התייעצות במידע כללי בקניות ברשת.

עיצוב הבית - shopping online

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

קבוצת נישה שהוקמה ב-2014 על ידי מנהלי e-ma-bey ומונה כ-14,200 חברים. הוקמה מתוך רצון לשתף ברכישות מוצלחות של מוצרים לעיצוב הבית ברחבי האינטרנט, ובפתרונות יצירתיים הקשורים לתכנון, עיצוב והום-סטיילינג. מלבד פוסטים עם המלצות על מוצרים שנקנו או חיפוש מוצרים, עולים פוסטים בהם התייעצות לגבי עיצוב הבית ממש – כמו שאלות לגבי סידור הריהוט בסלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצה

קבוצת נישה שהוקמה ב-2014 על ידי מנהלי e-ma-bey ומונה כ-10,000 חברים. אמנם הנושא הראשוני של קבוצת e-ma-bey היה מוצרים לתינוקות, אך מאז התרחבה הקבוצה נבלעו אלה בים פוסטים על אופנה, ובקבוצה זו מתמקדים אך ורק במוצרים לתינוקות וילדים.

רוצים למכור משהו שקניתם ולא מתאים?

אם נתקעתם עם פריטים שאי אפשר/מאוחר מדי או לא משתלם להחזיר, אפשר למכור אותם בקבוצות המיועדות לכך, כמו שתי אלה:

memabay (קבוצה בת כ-16,400 חברים)

אליאקספרס עודפים (קבוצה בת כ- 12,200 חברים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully