וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הצליח משה דץ לקבל אישור בנייה בבת גלים - אחרי שנים של מאבק

יעל דראל

3.6.2015 / 15:14

דץ ואחיו, העומדים בראש קבוצת משקיעים, ניהלו במשך שבע שנים מאבק על הרחבת מבנה שבבעלותם בשכונת בת גלים. רק באחרונה הסירה העירייה את התנגדותה למהלך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט מרגולין על הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך כשבע שנים התנגדה עיריית חיפה להרחבתו של מבנה בשכונת בת גלים, שבבעלות קבוצת משקיעים בראשות השחקן משה דץ ושני אחיו – אך באחרונה נסוגה מעמדתה.

לוואלה נדל"ן נודע כי מהנדס העיר, אריאל וטרמן, חתם השבוע
על מסמך הבנות שבו סוכם כי עיריית חיפה תתמוך בתוכנית הבנייה - בתמורה לכך שקבוצת המשקיעים תמשוך ברגע האחרון ערר שהגישה נגדה למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

המבנה שאותו רכשו דץ ואחיו הינו מבנה חד קומתי הממוקם ברציף מרגולין 45, בסמוך לקו המים, ומשתרע על פני כ-870 מ"ר. על פי התוכנית, חברי קבוצת הרכישה לשמר את המבנה בהתאם להנחיות שימור ולהוסיף בחלקו האחורי של המגרש מבנה נוסף בגובה שש קומות, באופן שתואם את מדיניות התכנון שאושרה לאחרונה לשכונת בת גלים ואת תוכנית המתאר של העיר. על פי התכנון יהיו בפרויקט 12 יחידות דיור, בגודל ממוצע של כ-130 מ"ר.

הרקע להתנגדותה העקבית של העירייה להוספת קומות נעוץ בהכללתו של המבנה ברשימת מבנים לשימור בשכונה. בעירייה טענו לאורך השנים כי ועדת השימור העירונית מתכוונת לגבש מסמך בעתיד מדיניות מחייב. המשקיעים מצדם טענו כי עד לגיבושה של תוכנית כוללת ומחייבת – רשימת השימור שגובשה בשלב זה מהווה מסמך מייעץ בלבד, חסר תוקף חוקי. עוד טענו בעלי הנכס כי ממילא חלק מהמבנים שהופיעו ברשימת השימור לאורך השנים נהרסו וכי העירייה משהה באופן בלתי חוקי את האפשרות לקדם במגרש תוכנית באופן שפוגע גם בזכותם לקבלת פיצויים. בערר שגיבשו, באמצעות עו"ד אורי שילה וליאור דץ, ציינו כי "במשך 30 שנה גורמת עיריית חיפה להזנחה מתמשכת של הבתים ברציף פנחס מרגולין, ממניעים מגוונים".

העובדה כי עיריית חיפה נסוגה מעמדתה המקורית שלא אפשרה עד כה לבנות במבנים רבים בשכונה, עשויה להיות איתות עבור משקיעים רבים אחרים אשר רכשו בשנים האחרונות מבנים בשכונה. שכונת בת גלים בחיפה נהנתה בשנים האחרונות מאטרקטיביות עבור משקיעים, בעיקר בשל מיקומה הייחודי סמוך לקו המים. זאת, לאחר שנים של הזנחה שמשכו לשכונה אוכלוסייה מדירוג סוציו-אקונומי נמוך.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן אישר עו"ד אורי שילה את הפרטים וציין כי "נכון עשתה עיריית חיפה בכך שהתעשתה ערב הדיון בערר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, והגיעה עם בעלי המגרש להסכמות תכנוניות אשר מסיימות את המהלך הנפסד שהובילה ועדת השימור העירונית. עדיין נותר להצטער על תקופה ארוכה של מעל 7 שנים של עוגמת נפש, הוצאות עתק ועיכובים של תוכניות הבנייה במגרש ועל תקופה נוספת שבפניה ניצבים כיום בעלי המגרש אשר חייבים לחדש את התב"ע שיזמו בעבר ואשר הומלצה להפקדה. שכונת בת גלים הוזנחה שנים רבות מדי והגיעה העת לחדש את הבנייה בשכונה".

ממהנדס העיר חיפה, אריאל ווטרמן, נמסר כי "הוועדה המקומית אישרה מדיניות לשימור המבנים בחזית שכונת בת גלים לאורך הים. במסגרת המדיניות נקבעו הנחיות מדויקות לגבי אופן מימוש תמ"א 38 במרחב הרגיש תוך שימור העצים והטיילת. כמו כן נקבע כי הטיילת תישאר כמעבר להולכי רגל בלבד במקום הכביש שתוכנן במקום.

הקבוצה המחזיקה באחד הנכסים ביקשה למצוא פתרון למעבר אחורי אל המגרש שבבעלותה וכן התאמות מסוימות בבינוי הגישה האחורית. הפתרון המוצא מקובל על העירייה ועל כן ימליץ מהנדס העיר על ת.ב.ע מפורטת במגרש ברוח זו. הסכמה זו הובאה בפני ועדת הערר ועל כן בוטל הערר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully