וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורות חיים: 4 טעויות שישאירו רושם רע על המעסיק

שירות התעסוקה

11.6.2015 / 8:40

קורות החיים הם הדבר הראשון שמעסיקים פוטנציאלים בוחנים בטרם קבלתכם לעבודה. איזה טעויות אפשר לעשות בכתיבתם - ואיך אפשר לתקן את הרושם הרע?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

טלו לידיכם את קורות החיים שלכם, העיפו בהם מבט קצר, קצרצר אפילו... של מספר שניות ואמרו לעצמכם מהו הרושם הראשוני שעולה לכם בראש על האדם שכתב אותם. עכשיו גשו לאדם אקראי (חבר, בן משפחה, שכן...- ממש לא משנה מי) ועשו איתו בדיוק את אותו הניסוי.

למה חשוב לבצע את הניסוי הזה לפני שמתחילים לשלוח קורות חיים? כי זה בדיוק מה שעושה המגייס שממיין את קורות החיים שלכם...: מעיין בקורות החיים ותוך מספר שניות מחליט לא מעט החלטות על בסיס הרושם שיצרתם בעיניו. האם הרושם הזה בהכרח נכון ומייצג את האדם שמאחורי קורות החיים? אולי כן ואולי לא... הבעיה היא שאם קורות החיים יוצרים רושם שלילי כלשהו- האדם שעומד מאחוריהם מפספס את התפקיד שאליו פנה וזה, לכל הדעות, חבל!

אז בכדי לסייע לכם לצמצם ככל האפשר את הסיכון שקורות החיים שלכם יוצרים ללא ידיעתכם רושם שלילי, הנה 4 רשמים שליליים שהם עלולים ליצור ואיך להימנע מהן:

1. המועמד שמאחורי קורות החיים רשלן: איך אתם יוצרים תחושה של רשלנות, פזיזות, חוסר תשומת לב לפרטים, וחוסר השקעה? פשוט מאוד- זה בולט מקורות החיים שלכם אם יש שם חוסר אחידות, אם יש טעויות כתיב ואם המראה לא מסודר ולא נעים לקריאה. כל אלה מעבירים מסר אחד וברור למגייס: מי שכתב את קורות החיים האלה עצלן והשקיע בהם את המינימום ההכרחי, כנראה שזה מה שמאפיין גם את העבודה שלו... אז כיצד לתקן? לעבור על קורות החיים מספר פעמים בקפדנות, לא לתת מקום לטעויות הקלדה או כתיב, לפסק כהלכה, לבחור בעיצוב נקי, נעים לעין ומסודר.

2. המועמד שמאחורי קורות החיים לא יודע להבחין בין עיקר וטפל: איך אתם יוצרים תחושה כזו? פשוט מאוד- קורות החיים ארוכים, כמות הטקסט גדולה, יש ירידה לפרטי פרטים- גם לשוליים וללא ממש חשובים, התוכן לעיתים צפוף מאוד, ללא מרווחים ולא מושך לקריאה. קורות חיים כאלה מעבירים למגייס את המסר שאתם פשוט ברברנים, לא יודעים היכן לעצור ושקשה לכם להתמקד. אז כיצד לתקן? חשוב לוודא שיש איזון בקורות החיים בין הטקסט למרווחים, שהעיצוב נעים לקריאה, שלא מופיע בהם מידע מיותר ולא מעניין. במילים אחרות- למדו לעצור בזמן.

3. המועמד שמאחורי קורות החיים מ-ש-ע-מ-ם! איך אתם יוצרים את הרושם הזה? פשוט מאוד- אתם יוצרים אותו באופן שבו אתם מציגים את התפקידים שמילאתם, כי התיאורים שלכם בסיסיים, לאקוניים, יבשים ושאינם יוצרים עניין. בואו לא נתבלבל- קורות חיים הם לא מופע סטנד אפ וגם לא סרט מתח, אבל מי שקורא אותם צריך להתלהב ממה שהוא רואה, לפחות קצת... אז כיצד לתקן? נסו להשתמש במילים חזקות יותר, נסו להראות שאתם באמת אוהבים את מה שאתם עושים, נסו להכניס קצת אישיות לתוך הטקסט ובקיצור, קצת פלפל לעולם איננו מזיק!

4. המועמד שמאחורי קורות החיים עדיין לא מצא את עצמו: איך אתם יוצרים את הרושם הזה? זה פשוט: קורות החיים שלכם מתפזרים לאלף ואחד כיוונים מקצועיים שונים ומשונים ואי אפשר להבין מהם מה אתם ומה אתם מחפשים עכשיו. אז כיצד לתקן? עליכם להפוך לבמאים של עצמכם ולהחליט איזה רושם אתם רוצים ליצור, על מה לשים דגש ומה מיותר לציין. אתם חייבים להחליט איזה תפקידים אתם רוצים להשיג עם קורות החיים האלה לפני שאתם מפיצים אותם ולבדוק האם הרושם שנוצר עולה בקנה אחד עם היעד.

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully