וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבר רחל? לפעול נגד הספאם

11.6.2015 / 12:33

הטלפון שלי הפך למכשיר פרסום וקבלת הצעות לשידוכים למרות שאני נשוי באושר. יש גם הצעות להשקעות בפורקס, רכישת מכוניות וקרקעות בהלוואות ותפילות למעני על קברי צדיקים. מתי אלפר סבור כי חוק הספאם חייב ריענון

אין לי מושג, למרות שבדקתי היטב, מי מסר את מספר הסלולר שלי כדי שאקבל שיחות ספאם אינסופיות. זה התחיל עם הצעה לשידוך למרות שאני נשוי באושר עם שלושה ילדים. סיפרתי לרעייתי שתדע ליתר ביטחון. אחרי השידוכים הגיעו הצעות לתפילות בקבר רבי שמעון בר יוחאי (הרשב"י) למען בריאותי ובקבר רחל בשביל בריאות כל בני משפחתי. במקביל סוחרי רכב הציעו לקנות טויוטה ומאזדה חדשות עם 0 ק"מ מיבוא אישי יד ראשונה. קיבלתי גם הצעות מגוונות להשקעה חסרת סיכון בפורקס על שער הדולר ומחיר הזהב וברכישת נדל"ן בחולון ובת"א במימון כמעט מלא. השיא היה כשקיבלתי טלפון בשעה 23:40 ובה טענה המוכרת כי בעקבות התעניינותי בהשקעות בחו"ל היא מבקשת להציע לי לקנות בית בטקסס ארה"ב.

חוק הספאם שנחקק ב-2008 אמור היה להקל על אנשים רגילים כמוני לפתור את הנטל המיותר. אלא שהחוק אינו כולל שתי בעיות: את אלה שמבחינתם החוק בפועל לא קיים וגם מוכרים באמצעות טלמרקטינג הפטורים מהחקיקה. את נושא הטלמרקטינג ניתן לקבל בהנחה שאינו בגדר ספאם והוא מציע שירות בנקאי או רפואי שעשוי לתרום למתעניינים. ברור שתפילה על קבר רחל תמורת תשלום אינה תורמת מבחינת רוב מקבלי השיחה. ברור גם שרכישת קרקע חקלאית כיום, שבעתיד הרחוק אולי תופשר, לא ממש מעניינת רבים.

לפני כשנה גיליתי שישנה אפשרות לחסום שיחות ספאם ע"י אפליקציה מסוימת וכך הזדרזתי לעשות. מסתבר שאת האפליקציה ניתן לעקוף כיוון שמומחי הספאם מטלפנים ממספרים חדשים שעדיין אינם חסומים ומציעים לי שוב שידוך עם "בת ישראל כשרה, תמימה, יפה וחכמה בזיווג משמיים". וממספר אחר הודיעו לי שבקשתי להלוואה בסכום של 25,000 שקל אושרה בוועדת האשראי רק שאני כמובן לא ביקשתי הלוואה מעולם. גם השיחות מקבר רחל התחילו להגיע ממספרי טלפון מוזרים שגרמו לי בתחילה לחשוב שקרוב משפחה מחו"ל מחייג אליי ועניתי עד שהבנתי תוך שניות שקבר רחל חזר עם מספר חדש לא מוכר ולא חסום עדיין.

אילוסטרציה. ShutterStock
עוקפים את החסימות/ShutterStock

קבר רחל לא חסום

כמובן שקיימת אפשרות לתבוע פיצוי כספי על שיחת ספאם. החברה שהציעה לי לקנות בית בטקסס ניתנת אולי לאיתור אך המאמץ לא קטן. אם המשכתם את השיחה מול נציג שענה, דבר שעשיתי, הוא ניתק את השיחה כששאלתי מי החברה וכתובתה. חוק הגנת הפרטיות אוסר על בזק למסור את מקור השיחה ובכך המטריד בעצם מקבל הגנה. אל כל הטלפונים השיווקיים מצטרפים כידוע מסרונים שמגיעים בשפע. חברות כרטיסי האשראי, מועדוני לקוחות ששנים לא קניתי אצלם בשקל מזון או אבקת כביסה, וגם המוסך שלי שולח מסרונים על מבצע חסר תקדים להחלפת מצבר או גלגלים.

השיווק הפך כידוע למקצוע חשוב בעידן המודרני. טוב יהיה אם חוק הספאם 2008 יעודכן ויותאם למציאות של ימנו והשיווק לא יהיה נושא שמעורר גיחוך וכעס. חשוב שהענישה תעודכן לחומרה וחברות הסלולר ובזק יעשו יותר כדי למנוע מספאם להגיע ללקוחות באמצעות מספרי טלפון מלטביה או אינדונזיה. בתקופתנו שיווק אגרסיבי הוא דבר לגיטימי כל עוד הוא נעשה כחוק ותחת רשות מקבל המסר השיווקי.

נושא הספאם חייב להיות ברור מבעבר ולא כדאי להקל בו ראש. אם לא תעשו מאומה נגד הצעת שידוך לבת ישראל כשרה תמשיכו לקבל הצעות לקנות רכב באשראי, הלוואות וגם שייט בנורבגיה וטיסה לפורטוגל כשאין לכם זמן וכסף לכל אלה. לרובנו המוחלט אין זמן ורצון להתחיל להתעסק בתביעות נגש הספאם ומכאן המפעילים שואבים את כוחם לפעילותם. הגיעה העת להפעיל יד חזקה יותר נגד הספאם.

מתי אלפר, מרצה לשיווק במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) אור יהודה.

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully