וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת כחלון להעלות מס הרכישה

יעל דראל

14.6.2015 / 13:14

על פי ההצעה שאושרה על ידי הממשלה, משקיעים ישלמו 8% מס רכישה עד סכום של 4.8 מיליון שקל ו-10% על סכומים גבוהים יותר. ההצעה הועברה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
משה כחלון/נועם מושקוביץ

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להעלות את מס הרכישה שמשלמים משקיעי נדל"ן. מטרת ההצעה, המהווה חלק מתוכנית הדיור הכוללת שאותה מקדם כחלון, היא להילחם בנתח המשקיעים במטרה להגדיל את מלאי הדירות לרכישה – בראש ובראשונה עבור הזוגות הצעירים, המבקשים לרכוש את דירתם הראשונה. ההחלטה אושרה היום על ידי הממשלה שהסמיכה את ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בה – ולהכניס בה שינויים – בטרם ההצבעה בכנסת בהמשך החודש.

על פי ההצעה שאושרה, החל מהחודש הבא יחול מס בשיעור של 8% על שווי דירות בחלק שעד 4.8 מיליון שקל (לעומת מס בשיעור מדורג של בין 5%-7% שחל כיום). על פי ההצעה, על החלק בשווי שמעל לסכום זה (4.8 מיליון שקל) יחול מס בשיעור של 10% (לעומת מס בשיעור מדורג שבין 8%-10% שחל כיום).

ההצעה שאושרה מבקשת להפוך את הוראת השעה שאישרה הממשלה הקודמת, אשר קבעה שיעורי מס רכישה גבוהים יותר למשקיעים עד לתאריך ה-30 ביוני 2015 - להוראת קבע שתהיה תקפה עד 2020. הוראת השעה הקיימת תפוג בסוף החודש ומכאן שהליכי החקיקה בנושא חייבים להסתיים עד אז.

בהצעת המחליטים ישנה התייחסות לירידת הכנסות המדינה ממסים וצוין כי במידה ושיעור הדירות שנרכשות על ידי משקיעים יירד עד 35% לא צפויה פגיעה בהכנסות המדינה. עם זאת, במידה והשפעת ההחלטה תביא לירידה חדה יותר בשיעורם צפויה ירידה בהכנסות המדינה ממס רכישה. בהחלטה צוין עוד כי בנוגע למע"מ – במידה ו- 90% מהירידה במספר הרכישות של משקיעים יתורגמו לעלייה במספר הרכישות של זוגות צעירים - צפויה ירידה של 200 מיליון שקל בהכנסות המדינה ממע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully