וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי חדש מאפשר למדוד בגדים - בלי ללבוש אותם

דנה נחום

15.6.2015 / 13:37

סלבדור ניסי וילקובסקי ועופר סבן מחברת Memomi lab פיתחו מראה אינטראקטיבית שיוצרת הדמיה של הלקוח ומאפשרת לו לראות עצמו ב-360 מעלות כשהוא מודד בגדים - ואפילו להחליף את צבעיהם ואת הבד שממנו הם עשויים

צפו: כך פועלת המראה הדיגיטלית

לקוחות שהגיעו באחרונה לכמה מסניפי כלבו היוקרה האמריקאי ניימן מרקוס נתקלו בהמצאה שמאיימת לשנות את כל חוויית קניית הבגדים: מראה דיגיטלית ותלת-ממדית שמאפשרת להם לראות את עצמם ואת הבגדים שהם מודדים ב-360 מעלות. מה שהלקוחות לא יודעים הוא שהמראה המהפכנית היא פרי פיתוחם של שני ישראלים: סלבדור ניסי וילקובסקי ועופר סבן שעומדים בראש חברת Memomi lab, המספקת פלטפורמות טכנולוגיות להדמיה דיגיטלית.

סבן, המנהל הטכנולוגי (CTO) בחברה, מספר כי רעיון "המראה החכמה" נולד מתוך רצון לקחת מוצר שהיה פסיבי במשך שנים רבות ולפתוח אותו לאינסוף אפשרויות על ידי הפיכתו לדיגיטלי. "כשאדם מסתכל על המראה הפסיבית, העיניים שלו מספקות את המבט על עצמו", מסביר סבן. "אבל נקודת המבט והטכנולוגיה שלנו משתמשת בעצם במצלמה שאינה נמצאת מול העיניים שלו - ומחקה את ההתנהגות של אותו אדם מול המראה, ובכך מציגה לו נקודת מבט חדשה".

המראה למעשה מקליטה במשך כמה שניות את דמותו של העומד מולה ומאפשרת לייצר הדמיה שלו. "המראה החכמה", אומר סבן, "מייצרת חוויה אישית לכל אדם שעומד מולה ומאפשרת לו לבחון את הבגד שמדד בזווית של 360 מעלות".

בנוסף מציעה המראה כמה פיצ'רים שמשדרגים את חוויית המדידה: כל לקוח יכול להקליט את דמותו כמה פעמים ולייצר בסיס נתונים שבו יוכל להשתמש שוב ושוב ואף להשוות בין הצילומים של עצמו. פיצ'ר נוסף יוצר הדמיה של הבגד הנמדד ומאפשר החלפה של צבעים או בדים מבלי למדוד אותו באמת.
בנוסף, המראה מחוברת בזמן אמת לחנות אינטרנטית ומאפשרת לקונים לדמות עצמם מודדים בגדים שאינם קיימים בחנות הפיסית אך נמכרים בחנות האונליין. כמו כן היא מאפשרת לשתף ולהעלות את ההדמיות שמייצרת המראה בזמן אמת לרשתות החברתיות כדי לשתף ולהתייעץ.

מטה החברה של Memomi lab אמנם שוכן בפאלו אלטו שבקליפורניה, אך לחברה גם שלוחת פיתוח בישראל. "שוק המראות החכמות נמצא ממש בחיתוליו ואנו נחשבים מפורצי הדרך בתחום, עם מעל 10 פטנטים מאושרים והתקנות משמעותיות אצל לקוחות מובחרים", מתגאה סבן. לדבריו, אנליסטים בכירים מכירים בפוטנציאל של שוק המראות החכמות וצופים שהשוק יגדל ליותר מ-7 מיליארד דולר בשנה בשנים הקרובות.

המראה התלת-ממדית כבר פועלת כפיילוט בשלושה סניפים של ניימן מרקוס. לטענת סבן, התוכנית היא להפיץ את המראה בכל סניפי הרשת ברחבי ארה"ב. לדבריו, בנוסף מקיימת החברה בימים אלה מו"מ עם יצרניות מסכים בינלאומיות לצורך פיתוח מראות תלת-ממדיות שיתאימו לשימוש פרטי, כך שכל צרכן יוכל לרכוש מראה כזו ולהתקין אותה בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully