וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן מניב בארה"ב - הזדמנות השקעה למוסדיים

16.6.2015 / 15:29

ההשקעות בנדל"ן מניב בארה"ב, שהתאושש מהמשבר הכלכלי של 2008 מניבות תשואה נאה. אורי פריש סבור שזו הזדמנות טובה למוסדיים

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר אקזיטים מרשימים של גופים מוסדיים בעסקאות נדל"ן מניב בארה"ב. סביבת הריבית הנמוכה בישראל ובעולם הביאו גם את המשקיעים שמנהלים מיליארדים מכספי הציבור, לחפש חלופות אטרקטיביות, בדמות השקעות ישירות ועקיפות בנדל"ן, עם דגש על השוק האמריקני. לא במקרה הפכה ארצו של הדוד סם ליעד מועדף, עד כדי כך שחברות כמו כלל ביטוח הקימו זרועות השקעה ייחודיות שמתמחות במציאת נכסים והפקת תשואות עבור העמיתים. שוק הנדל"ן בארה"ב מפגין התאוששות מרשימה מאז המשבר של 2008, שנת 2014 הייתה מצוינת למשקיעי הנדל"ן המניב ואנליסטים חוזים שגם החלק השני של 2015 יסביר פנים למשקיעים שישכילו לכלכל את צעדיהם בין אלפי ההזדמנויות.

רק השבוע פורסם כי כלל ביטוח מוכרת יחד עם חברת הרבור בניין בשיקגו ברווח של לא פחות מ- 70% ואף חוברת לענקית הפיננסים אליאנץ להשקעות בדירות בארה"ב, תחום פורח כשלעצמו. בחודש מרץ האחרון, נודע גם כי יצחק תשובה צפוי ליהנות מאקזיט ענק מעבר לים, לאחר שאלעד גרופ, זרוע הנדל"ן בארה"ב שבבעלותו חתמה על מזכר הבנות למכירת מקבץ דיור של 8,500 דירות בפלורידה לגוף אמריקאי תמורת 850 מיליון דולר. העסקה מגלמת עבורו רווח עצום של כ-400-450 מיליון דולר. את האקזיט הזה חייב תשובה בין היתר לעלייה החדה במחירים ובביקושים לדירות מולטי?פמילי (חלק מקומפלקס מגורים), ברחבי ארה"ב. גם בית ההשקעות אלטשולר שחם מרחיב את השקעותיו הישירות בנדל"ן בארה"ב, בין אם ברכישה ובין אם בעסקאות מימון.

המשקיעים הגדולים בישראל לא פועלים כמובן בחלל ריק. ממש כמו עמיתיהם מהעולם, גם הם קוראים דו"חות של אנליסטים וגופי מחקר גדולים, שרואים בשוק הנדל"ן האמריקני הזדמנות השקעה טובה. כך למשל, לפי ניתוח של כלכלני חברת המשכנתאות הגדולה פרדי מאק, היצע הדירות והבתים להשכרה נמוך כיום מהביקוש, לראשונה מאז 2001. המשמעות ברורה: יתרון למשקיעים מוסדיים, שהוציאו יותר מ–25 מיליארד דולר מאז 2012 על רכישת בתים להשכרה. שוק השכרת הדירות הולך וצומח בחמש השנים האחרונות, אבל נראה כי כעת הוא מגיע לשיא, שמאפשר למשכירי הדירות להעלות את דמי השכירות וליהנות מקהל שוכרים איכותי יציב יותר.

זוהי ככל הנראה גם הסיבה שהובילה את איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח, לחתום לאחרונה על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה בתחום השקעות בדירות להשכרה (מולטי פאמילי) בארה"ב עם ענקית הביטוח והפיננסים אליאנץ הגרמנית, המנהלת נכסים של כ–33 מיליארד דולר.

באחד מהראיונות האחרונים, אמר תמיר קזז, מי שמנהל את פעילות הנדל"ן של כלל ביטוח בארה"ב, כי "בתחום הדירות להשכרה (מולטי פאמילי) בלי כמעט לעשות דבר אפשר לקבל תשואות שנתיות בסיסיות של 4%–5.5%. שיעורי אי?התפוסה בנכסים נמוכים מאוד... ואם עושים עסקות עם מינוף מגיעים לתשואות להון של 11%–13% בשנה. זה יפה מאוד לעומת האלטרנטיבות של הריביות הקיימות כיום בשווקים".

למרות ההיקפים הגדולים של העסקאות, עדיין מדובר בצעדים ראשונים של הגופים המוסדיים בישראל לעומת עמיתיהם בעולם. בארה"ב, השקעות בנדל"ן מניב מהוות עוגן בהיקף של כ-10% מהפורטפוליו של עשירי המדינה. סביר להניח שבשנים הקרובות, ובוודאי עד שהבנקים המרכזיים יחלו במהלכים של העלאת ריבית, נראה כיצד נכסי נדל"ן אמריקניים הולכים ותופסים מקום של כבוד בפורטפוליו ההשקעות של המנהלים הגדולים, שמחפשים אחר תשואה גם מעבר לים.

אורי פריש, מנכ"ל משותף בחברת CITYR

  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully