וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: מס הרכישה למשקיעים יעלה כבר ברביעי

יעל דראל

22.6.2015 / 11:48

הכנסת אישרה בקריאה שלישית את העלאת המס, וזו תיכנס לתוקף כבר ברביעי הקרוב. על פי התכנון המקורי ההעלאה אמורה היתה להיכנס לתקופה רק ב-1 ביולי

דירות למכירה. שי מכלוף
דירות למכירה/שי מכלוף

הכנסת אישרה הערב (ב') העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה כבר ביום רביעי הקרוב - עוד לפני המועד המתוכנן 1 ביולי 2015. המהלך יגרום לכך שמי שביקש ליהנות מפרק הזמן של כשבוע וחצי לטובת תשלום מס הרכישה במתכונת הישנה – לא יוכל לעשות זאת.

במלים אחרות, מי שתיכנן לחתום על חוזים לרכישת דירות להשקעה בשבוע הבא, למשל, וליהנות משיעורי מס מופחתים, עשוי לשלם כבר מרביעי את מדרגות המס החדשות. על פי התכנון, מליאת הכנסת תתבקש לאשר את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית כבר הלילה.

במהלך דיון בוועדת הכספים היום אמר מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, כי בשלב זה משרד האוצר מבקש לבחון את האופן שבו תיקון המס משפיע על השוק ובעתיד ישנה כוונה להפחית שוב את המס על דירות לרכישה. "לקבע את הדברים היום, כשהמון דברים יכולים לקרות ולהשתנות ב-4-5 שנים. מאחר שאנו בתקופת משבר אנחנו רוצים לתת פתרון זמני ולא פתרון של קבע בתקופת משבר. אנחנו רוצים בעתיד לחזור לשיעורים של 5%, 6% ו- 7%. עוד ארבע חמש שנים נדון שוב, אם המצב ישתנה ובשוק הדיור יהיה היצע גדול של דירות ולא יהיה ביקוש אז נבחן להוריד חזרה ואולי אף לשיעורים נמוכים יותר. רק הבנייה לוקחת שנתיים שנתיים וחצי, אז המטרה להגיע למצב שנוכל לראות את הפירות של זה".

הצעת החוק נועדה להחיל מס רכישה על דירות להשקעה, שמחירן עד 4.64 מיליון שקל בשיעור של 8% (לעומת 5%-7% כיום) ומס רכישה על דירות להשקעה שמחירן החל מ-4.641 מיליון שקל בשיעור של 10% (לעומת 8% כיום). על פי ההצעה, מס רכישה בשיעור של 10% יושת על דירות שמחירן מעל 15.47 מיליון שקל.

תוכניתו של כחלון בנושא מס רכישה נועדה לצמצם את פלח המשקיעים בשוק, המוערך כיום בכ-25% מכלל רוכשי הדירות ולהביא להגדלת היצע הדירות הפנוי עבור רוכשי יד ראשונה. לצד הצעה זו, צפוי קבינט הדיור לדון ולאשר היום כמה צעדים נוספים, בהם הבאת תוכניות דיור לאישור הוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמי דיור מועדפים) – בהם כ-6,200 יחידות דיור במגזר הלא יהודי, וכן הקמתה של רשות להתחדשות עירונית במטרה להרחיב את היצע יחידות הדיור במסגרת פרויקטי תמ"א ופינוי בינוי.

  • עוד באותו נושא:
  • מס רכישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully