וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר יעקב - כבר מזמן לא מקום נידח

25.6.2015 / 11:18

מאז ומתמיד נחשבה באר יעקב, הממוקמת בין רמלה, ראשון לציון ונס ציונה, למועצה מקומית קטנה ומנומנמת. אבל בשנים האחרונות, בשקט, בשקט הופכת המועצה מהעורף הנידח של מחנה צריפין ללב השפלה - מרכז המדינה ומביאה איתה אינסוף הזדמנויות מפתות

באר יעקב. צילום מסך
באר יעקב/צילום מסך

הנוף הציורי והסביבה הירוקה העוטפת את באר יעקב, אף פעם לא הספיקו כדי לשים אותה על המפה. גם לא ההיסטוריה הארוכה שלה והאופי הציוני שפיתחה. אבל בפברואר 2009, אחרי שנים של תכניות ועבודה, נפתח לתנועה כביש 431 המקשר בין עורקי התנועה המרכזיים במדינה (כביש 1, כביש 6, כביש 4 ונתיבי איילון), שהוציא את באר יעקב מהעורף הנידח של מחנה צריפין, ושם אותה במיקום אטרקטיבי במיוחד.

לצד דרכי הגישה הנוחות, תחנת הרכבת החדשה שהוקמה והסביבה הנעימה, מחזיקה באר יעקב ביתרון נדיר - עתודות גדולות של קרקעות לבנייה, עובדה ההופכת אותה ממועצה מנומנמת לפתרון נגיש ומפתיע למצוקת הדיור המשתלטת על כל אזור המרכז.

המועצה, המדינה והמשקיעים זיהו את הפוטנציאל, וההזדמנויות לא איחרו להגיע. מחפשי הדירות במרכז הארץ המשקיעים בד"כ את מיטב מאמצי החיפוש במציאות בגבעתיים, פרויקטים בראשון לציון ודירות בתל אביב, הכניסו גם את באר יעקב לרשימת הנקודות החמות, והכתירו אותה כאטרקציה נדל"נית עבור משפחות צעירות.

דיור בר השגה במרכז

בזמן שהתחזיות מראות על בועה נדל"נית ועל קשיים בקניית נכסים, באר יעקב עוברת מהפכה המביאה לקצב גידול אוכלוסיה העומד על כ-7.5% בשנה. תנופת הבנייה במקום מציעה למשפחות צעירות, שעד היום לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש דירה במרכז (ובטח לא קרקע), ליהנות מדירות בפרויקטים חדשים, במחירים נמוכים בהרבה מהערים הסמוכות, זאת לצד חינוך איכותי, חיי תרבות מרשימים וקהילה צעירה וצומחת.

מי שיודע לקרוא את המפה מבין, שבאר יעקב היא הדבר החם הבא, לא רק למגורים אלא גם להשקעה. דביר רדושינסקי, מנכ"ל חברת 'נחלה' המחזיקה ב- 25 דונם קרקע חקלאית בבאר יעקב מסביר: "בתקופה זו, כשמחירי הדיור גבוהים מאד והריביות בבנקים בשפל, אין אפיק השקעתי כמו זה של קרקע חקלאית באזורים מתפתחים ומרכזיים". הקרקעות החקלאיות בבאר יעקב משווקות כ – 250 מ"ר ב- 249,000 שקלים ולדבריו של רדושינסקי, עתידות להקפיץ את ערכן משמעותית משנה לשנה.

סיפור ההצלחה של באר יעקב רק בראשית דרכו והוא כבר תופס תאוצה. עם פתרונות הדיור וההשקעה, מתפתחים גם בתי ספר, מרכזי קניות ובילוי, פארקים וגני שעשועים שמוסיפים לאטרקטיביות של המקום ומבטיחים שאלה שיקדימו לזהות את הפוטנציאל שבהשקעה, ייהנו מרווח משמעותי בזמן קצר.

תוכן שיווקי
  • עוד באותו נושא:
  • באר יעקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully