וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בבורסות אסיה על רקע החרפת המשבר היווני

29.6.2015 / 6:49

ירידות חדות גם במסחר בחוזים על מדדי אירופה וארה"ב. מוחמד אל אריאן: "היוונים צריכים להתכונן להתכווצות מאוד משמעותית בכלכלה ולאי שקט חברתי. יש כאן עצירה פתאומית של הפעילות הכלכלית"

שר הכלכלה של יוון עם צוות המשא ומתן, בדרך למשרד ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, אתונה, יוני 2015. רויטרס
שר הכלכלה של יוון עם צוות המשא ומתן, בדרך למשרד ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, אתונה, יוני 2015/רויטרס

בורסות אסיה נסחרות היום (ב') בירידות חדות של עד 2.2% על רקע החרפת המשבר היווני. ירידות חדות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי אירופה וארה"ב.

לאחר שבימים האחרונים אזרחי יוון הסתערו על הבנקים ומשכו כמויות אדירות של מזומנים, הבנקים ביוון לא ייפתחו היום וגם בהמשך השבוע. כך החליטה ממשלת יוון אתמול. גם הבורסה באתונה לא תפעל ועל האזרחים תוטל הגבלת משיכת מזומנים מכספומטים (משיכה בהיקף של עד 60 אירו).

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, אמר אמש בנאום ששודר בטלוויזיה היוונית לאחר ישיבת חירום של הקבינט כי "החלטתי על 'יום חופשה' לבנקים והטלת מגבלות על תנועות הון". הוא קרא לאזרחי יוון "להישאר רגועים" והבטיח כי הפקדונות שלהם בבנקים "בטוחים". ציפראס האשים את נושי יוון כי בפעולות שנקטו הם למעשה "מתערבים במשאל העם ובדמוקרטיה היוונית".

מוחמד אל אריאן, מנכ"ל פימקו לשעבר, אומר בראיון ל"בלומברג" כי "היוונים צריכים להתכונן להתכווצות מאוד משמעותית בכלכלה ולאי שקט חברתי. יש כאן עצירה פתאומית של הפעילות הכלכלית".

"להערכתי יש סיכוי של 85% שיוון תאולץ לעזוב את גוש האירו בשבועות הקרובים", הוא מוסיף.

איציק נוי, מנכ"ל סמארט קפיטל, מציין כי "שוק ההון נכנס לשבוע תנודתי, במיוחד עם סיום המשא ומתן היווני. עם פתיחת השבוע, אנו צופים תגובה אגרסיבית של השווקים להתקדמות (או לחוסר ההתקדמות) במשא ומתן וניתוק צינור הכסף האחרון של יוון. בעקבות עליית הסבירות ליציאה של יוון מהגוש - כרגע עומדת על 60%, אנו צופים פתיחה שלילית במיוחד במדדי המניות האירופאים עם ירידות של עד 2.5% הבוקר. נוסף למדדי המניות, הסנטימנט השלילי יורגש באירו באופן רוחבי (מול כלל המטבעות), כאשר מול הפאונד הבריטי האירו צפוי להשיל את מרבית האחוזים. אולם חשוב להדגיש, איננו צופים יציאה של יוון מהגוש, ולכן על אף התנודתיות והחולשה הצפויה בטווח הקצר, תיווצר הזדמנות קנייה גם לאירו וגם למדד הדאקס אשר יסחרו בלחץ גבוה של מוכרים, ובטווח הבינוני (כאשר ייפתר המשבר) הם יחזרו לעליות".

באסיה, הבנק המרכזי של סין חתך ביום שבת את הריבית ב-25 נקודות בסיס ל-4.85%, בפעם הרביעית מאז נובמבר 2014, על מנת להאיץ את הכלכלה המאטה. בנוסף, הבנק המרכזי גם הוריד את הריבית על הפקדונות ב-25 נקודות בסיס ל-2%.

בטוקיו מובילות את הירידות מניות של היצואניות הגדולות. נציין את הונדה מוטור וסוזוקי מוטור שיורדות בכ-2% כל אחת.

  • עוד באותו נושא:
  • אסיה
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully