וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: מינוי יצחקי לראש מטה הדיור טרם אושר – אך הוא כבר מכהן בו בפועל

יעל דראל

29.6.2015 / 13:04

יצחקי אמור להיות מופקד בין השאר על תיאום הפעולות בין הגופים המקצועיים – בהם רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון. נציבות המדינה טרם אישרה את המינוי, אך יצחקי כבר נוטל חלק בישיבות קבינט הדיור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מינויו של אביגדור יצחקי לתפקיד ראש מטה הדיור במשרד האוצר, תפקיד שבמסגרתו יהיה אחראי על תיאום הפעולות להורדת מחירי הדיור וכן לשמש במקביל יו"ר מוסדות התכנון הארציים – טרם אושר על ידי נציבות שירות המדינה, אך מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי למרות זאת, יצחקי כבר החל בפועל לשמש בתפקידו.

יצחקי, רו"ח במקצועו, היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אריאל שרון, שימש גם חבר בצוות המשא ומתן של מפלגת כולנו עם הליכוד וכן ח"כ מטעם מפלגת קדימה. על פי מינויו, צפוי יצחקי להיות מופקד הן על תיאום הפעולות בין הגופים המקצועיים – בהם רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון המצויים כיום תחת שליטת האוצר – והן על כמה תפקידי מפתח במוסדות התכנון הארציים. בין השאר מיועד יצחקי לשמש יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה – תפקיד שמילא עד כה מנכ"ל משרד הפנים, כיו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), יו"ר הוועדה לדיור לאומי וכן בתפקיד יו"ר הועדה למתחמים מועדפים, האחראית על תכנון מואץ של תוכניות מגורים גדולות.

אלא שמינויו של יצחקי טרם אושר על ידי ועדת המינויים ונציבות שירות המדינה, כפי שנדרש על ידי החוק. בינתיים, יצחקי כבר נוכח בישיבות קבינט הדיור, כפי שעולה מפרוטוקול הדיון של ישיבת הקבינט האחרונה לפני שבוע.
לאחרונה התנגדו למינויו של יצחקי אנשי הפורום לדמוקרטיה בתכנון, הכולל כ-20 ארגוני חברה וסביבה, שעם היוודע דבר מינויו הצפוי פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפעול לפסילתו. בפנייתם טוענים הארגונים כי יצחקי אינו יכול לכהן במקביל בכל התפקידים שאושרו לו בשל ניגוד עניינים מובנה הטמון בהם.

מנציבות שירות המדינה נמסר כי "איוש תפקיד ראש מטה הדיור טרם טופל בנציבות". ממשרד האוצר נמסר כי "מנכ"ל משרד האוצר פנה לנציבות. בנוסף, מעמדו של אביגדור יצחקי נמצא בשלבי הסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully