וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: איזה כרטיס אשראי הכי משתלם בחו"ל?

מיכל רז-חיימוביץ'

1.7.2015 / 7:23

חברות האשראי ניצלו את הנחיית בנק ישראל כדי לייקר את העמלות על משיכת מזומן ועל תשלום בכרטיסי אשראי בחו"ל. עמלת לאומי קארד היא הגבוהה ביותר בתשלום בכרטיס אשראי בחו"ל - אך הנמוכה ביותר במשיכה מכספומט

אדם מחזיק כרטיס אשראי. ShutterStock
אדם מחזיק כרטיס אשראי/ShutterStock

היום (ד') תיכנס לתוקף הנחיית בנק ישראל המחייבת את חברות האשראי לשנות את חישוב העמלה בעת השימוש בכרטיס האשראי בחו"ל, ויש לכך השלכות מיידיות על הצרכנים.

לפי ההנחיות החדשות, חברות האשראי חייבות לאחד את עמלות ההמרה בין הכרטיסים השונים, כדי להקל את החישוב של הצרכנים בדבר ההוצאה הצפויה להם בשימוש בכרטיס האשראי בעת השהות בחו"ל.

בנוסף, עליהן לחשב את ההמרה לפי שער יציג, ולא לפי שער העברות והמחאות הגבוה יותר - כפי שהיה נהוג עד כה (למעט בחברת כאל, שגבתה לפי שער יציג עוד לפני ההנחיה).

כתוצאה מכך, חלק מהחברות ייקרו את עמלות ההמרה על עסקאות בחו"ל: לאומי קארד - רגע לפני שמאות אלפי ישראלים יוצאים לחופשה בחו"ל - היא האחרונה לפרסם את התעריפון החדש שלה, המאחד את העמלות בין שני הכרטיסים שהיא מנפיקה (ויזה ומאסטרקארד), והמשקף התייקרות מ-0.75% ו-2% (בהתאם למטבע - דולר או אירו) ל-3% עבור שני הכרטיסים.

ההתייקרות הופכת את לאומי קארד ליקרה מבין חברות האשראי עבור צרכנים המבקשים לשלם באמצעות כרטיס אשראי בחו"ל.

גם ישראכרט תחל לגבות עמלה אחידה (כולל בכרטיסי אמריקן אקספרס), העומדת לפי התעריפון החדש על 2.3% מהעסקה על תשלום בדולר או באירו.

בחברת כאל (ויזה, דיינרס), הגובה עמלת המרה של 2.5% מגובה העסקה, לא חל שינוי בעמלה על תשלום באשראי.

מכאן שעמלת ישראכרט היא הנמוכה ביחס לעמלות שגובות לאומי קארד וכאל על ביצוע עסקאות בחו"ל.

עם זאת, חשוב להדגיש כי הפערים יחסית זניחים. כך למשל, תייר ישראלי שישלם בבית עסק בחו"ל סכום של 1,000 אירו - ישלם בפועל עם כרטיס של ישראכרט 4,317 שקל, בכאל 4,325 שקל ובלאומי קארד 4,347 שקל.

יש לציין כי כמעט כמו בכל תחום בארץ, גם כאן יש דרך עוקפת שיכולה להוזיל את עמלות ההמרה, ומומלץ ללקוחות לברר זאת לפני שהם טסים. כך למשל, חברי מועדון הצרכנות הייטק-זון (מועדון הצרכנות של עובדי היי-טק), המחזיקים בכרטיס של כאל, ישלמו עמלת המרה בשיעור של 1% - לעומת עמלה של 2.5% שישלמו כלל לקוחות כאל.

כרטיסי אשראי בחו"ל. גלובס
כרטיסי אשראי בחו"ל/גלובס

מתי משתלם למשוך מזומן?

בעבור משיכת מזומנים בכספומט בחו"ל גובות ישראכרט וכאל עמלות גבוהות מאלה שהן גובות בעבור תשלום באמצעות כרטיס האשראי.

כאן התמונה שונה: עמלת ישראכרט עומדת על 3.9% לכל משיכת מט"ח בחו"ל, ועמלת כאל נמוכה במעט ותעמוד לאחר השינוי על 3.85% - מה שמשקף התייקרות לעומת העמלה עד כה (2.5% 4 דולר).

עמלת לאומי קארד, גם במשיכת מזומנים, תעמוד על 3%, ולפיכך במשיכת מזומנים היא הנמוכה ביחס לכרטיסי האשראי האחרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מנגנון השוואה פשוט

בבנק ישראל מדגישים כי מנגנון התמחור שונה במטרה לייצר מנגנון השוואה פשוט ויעיל. "התעריפונים החדשים אינם משקפים בהכרח עליית מחירים. הדבר תלוי בחברה, בסוג השירות, בסוג המטבע ובסכום המשיכה. אנו ממליצים ללקוחות לבחון את התעריפונים ולבחור בכרטיס הזול ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully