וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל הסיני מנסה להציל הבורסה: עוצר הנפקות חדשות

5.7.2015 / 8:49

הממשל הסיני, הרגולטורים והמוסדות הפיננסיים במדינה החליטו לשלב כוחות כדי לתמוך בשתי הבורסות הגדולות במדינה עקב חששות כי הקריסה, במידה ותימשך, תשפיע לרעה על קצב הצמיחה הנמצא בשפל של 24 שנים

ירידות שערים בבורסה בסין. Eugene Hoshiko, AP
הבורסה בשנחאי/AP, Eugene Hoshiko

על רקע הנפילות של הימים האחרונים בבורסות של סין הכריז הממשל הסיני על שורת צעדים לבלום את הצניחה ולהחזיר רגיעה יחסית לשוקי ההון במדינה.

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" החליט הרגולטור הסיני, בין השאר, לעצור הנפקות חדשות. זאת, שעות בודדות לאחר שחברות ברוקרים והשקעות מובילות במדינה הכריזו על הקמת קרן מיוחדת להשקעה במניות בהיקף של כ-19 מיליארד דולר.

הממשל הסיני, הרגולטורים והמוסדות הפיננסיים במדינה החליטו לשלב כוחות כדי לתמוך בשתי הבורסות הגדולות במדינה עקב חששות כי הקריסה, במידה ותימשך, תשפיע לרעה על קצב הצמיחה הנמצא בשפל של 24 שנים.

ביום שישי צנחה הבורסה בשנחאי בעוד 5.8% והשלימה צניחה של כ-30% מהשיא שנקבע ב-12 ביוני. זאת, לאחר נסיקה של יותר מ-150% בשנה האחרונה.

הבנק המרכזי של סין חתך בשבוע שעבר את הריבית ב-25 נקודות בסיס ל-4.85%, בפעם הרביעית מאז נובמבר 2014, על מנת להאיץ את הכלכלה המאטה. בנוסף, הבנק המרכזי גם הוריד את הריבית על הפקדונות ב-25 נקודות בסיס ל-2%. יש לציין כי הצמיחה הכלכלית בסין כבר נמצאת בשפל של 24 שנים (קצב שנתי של כ-7%).

בתוך כך, הרשויות בסין עצרו צעיר בן 29 בחשד שהפיץ שמועות ברשתות החברתיות לפיהן אנשים מתאבדים בקפיצה מגגות בגלל המפולת בבורסה.

"ישנם אנשים שבגלל הקריסה בבורסות קפצו ממגדל Financial Street בבייג'ין", כתב הצעיר לפי טענת הרשויות. הוא מוחזק במעצר בשל "התנהגות המפרה את הסדר הציבורי".

בשנת 2013 הרשויות הציגו עונשים חדשים למניעת שמועות ברשתות החברתיות. העונש המירבי הוא 3 שנות מאסר אם הפוסט יופץ 500 פעמים או יזכה ל-5,000 צפיות - והוא בגדר שמועה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully