וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קשה בשווקים: שנחאי נפלה 6%, הונג קונג 7.6%

הלל קורן

8.7.2015 / 6:35

מדד CSI 500 הסיני משלים קריסה של כ-37% תוך פחות מחודש. המסחר הופסק בדרמטיות בכ-40% מכלל המניות הסיניות. הבנק המרכזי הודיע היום כי יספק "נזילות מלאה" לשוק המניות

ירידות שערים בבורסה בסין. Eugene Hoshiko, AP
ירידות שערים בבורסה בסין/AP, Eugene Hoshiko

סין מפילה את העולם: ירידות שערים חדות נרשמו הבוקר (ד') בבורסות אסיה, כשמניות הסיניות המשיכו בצלילה חופשית חרף מאמצי הממשל לעצור את סחף המכירות. הירידות החדות בסין הפילו גם את הונג קונג וכמובן מגיעות גם לאירופה ולארה"ב, כאשר החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט יורדים בכ-1.4%.

אתמול הכריזה סין על צעדים נוספים לבלימת המפולת בבורסה, ביניהם הגבלה על המסחר היומי במדד CSI 500 - המדד, אשר מורכב מ-500 החברות הגדולות ביותר שנסחרות בשנחאי ושנזן, קרס בכ-37% תוך פחות מחודש. [לסיפור המלא]

גם היום ניסה הבנק המרכזי במדינה להרגיע את הרוחות, וציין בהודעה באתר האינטרנט שלו כי יספק "נזילות מלאה" לשוק המניות וימנע "סיכונים מערכתיים".

בניסיון נוסף לעצור את גל המכירות, כ-1,300 חברות סיניות עצרו את המסחר במניותיהן, במטרה להגן על שעריהן. מדובר בלא פחות מ-40% מסך המניות בשוק הסיני. רוב החברות לא סיפקו הסבר באשר להפסקת המסחר.

בסופו של דבר, מדד שנחאי קיזז את הירידות מעט לכ-6% לעומת נפילה של יותר מ-8% בתחילת היום, והוא משלים ירידה שבועית של יותר מ-3% וירידה חודשית של יותר מ-16%.

"נסיגת השוק הסיני מתרחבת כעת לעוד שווקים פיננסיים, דבר היוצר גל של פאניקה והיעדר נזילות", ציינו הבוקר ב-Wanda Futures, מבייג'ינג.

הנפילה היום מגיעה למרות התחייבות של הבנק המרכזי הסיני לעקוב מקרוב אחר שוק המניות ולהמשיך לנקוט צעדים שונים לתמיכה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully