וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הכריזה מלחמה על הספקולנטים - והבורסות מזנקות

9.7.2015 / 6:44

מדדי אסיה פתחו את היום בירידות של יותר מ-3% - ואז הממשל הסיני הכריז על צעדים אגרסיבים נוספים וחקירה נגד סוחרי השורט ■ בורסת יפן יורדת ■ עליות בחוזים בוול סטריט; אתמול המסחר בבורסת NYSE שותק ל-4 שעות

נפילות בבורסות אסיה. רויטרס
נפילות בבורסות אסיה/רויטרס

מפולת בבורסות אסיה המשיכה גם היום (ה') אך נרגעה מעט לאחר שהממשל הסיני הכריז על צעדים חדשים נוספים במטרה לבלום את המפולת בבורסות. אתמול צנחו מדדי השנגחאי וההנג-סנג בכ-6%, בעוד מדד ה-CSI 500 השלים צניחה של יותר מ-40% בתוך פחות מחודש. כעת רק בורסת יפן יורדת, בעוד החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות לאחר שאתמול המסחר בבורסת NYSE שותק למשך כ-4 שעות בשל בעיות טכניות שונות.

רשויות הרגולציה בסין לא נשארים אדישים למפולת בבורסות ועושים מאמצים גדולים למנוע אותה. היום הכריזו רשויות הרגולציה במדינה על שורת צעדים חדשה, ביניהם עידוד ההלוואות בין הגופים הפיננסים הגדולים והבנקים, איסור על המשקיעים הגדולים לממש חלק מהאחזקות שלהם למשך מספר חודשים, וחקירה מאומצת של המשטרה כנגד גופים פיננסים ומשקיעים שגרמו להטיית השוק וניצלו זאת במטרה לפתוח פוזיציות שורט. בעקבות הודעת הרשויות המגמה בשוק התהפכה ומדד שנגחאי מחק ירידות של כ-3% וכעת נסחר בעלייה של יותר מ-1%.

בשבועות האחרונים הממשל הסיני הכריז על צעדים רבים במטרה לעצור את קריסת הבורסות. בין היתר, הבנק המרכזי של סין הוריד את הריבית, הרגולטורים הקלו בדרישות חברות הביטוח בהשקעה במניות ה"בלו-צ'יפ", העלו את דרישת הבטחונות הדרושים לפוזיציות שורט והזהירו משקיעים מפני "מכירה לא רציונלית" של מניות.

אולם, גם הפעולות האגרסיביות שנקט הממשל הסיני לא הצליחו למנוע את התודתיות בשוק. אתמול הכריזו כ-1,300 חברות הנסחרות בסין כי הן מקפיאות את המסחר במניות שלהן. מדובר בלא פחות מ-40% מסך המניות בשוק הסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully