וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחפשו עבודה בלי שהבוס יחשוד

שירות התעסוקה

26.7.2015 / 8:24

לא פשוט לחפש עבודה תוך כדי עבודה במשרה מלאה. הנה חמש דברים שאסור לכם לעשות אם אינכם רוצים שהבוס ידע שאתם מסתכלים החוצה

איש מול מחשב, אוקטובר 2011. ShutterStock
איש מול מחשב, אוקטובר 2011/ShutterStock

אתם בטח כבר מודעים לעובדה שלחפש עבודה תוך כדי עבודה זה אתגר לא פשוט בכלל... מצד אחד, ברור לגמרי למה חשוב לשמור על עבודה נוכחית עד למציאת עבודה חדשה, אבל לפעמים לנסות לרקוד על 2 חתונות זה באמת מורכב מידי.

לבלוג שירות התעסוקה

נתחיל בסיטואציה הפשוטה: אתם רואים משרה מעניינת ומעוניינים לשלוח קורות חיים- ברור שבמצב כזה מתגנב לליבכם החשש של "מה יקרה אילו?"- מה יקרה אם איכשהו הבוס שלכם יגלה ששלחתם קורות חיים מאחורי גבו? ומה לגבי לצאת לראיונות עבודה? הרי כולם עובדים באותן השעות, כך שגם ראיונות העבודה נקבעים לשעות העבודה שלכם- שעות שבהן אתם אמורים להיות נוכחים במקום העבודה.

אז איך מתמודדים עם זה? איך מחפשים עבודה באופן דיסקרטי- כזה שלא ימשוך תשומת לב במקום העבודה הנוכחי? נגדיר את זה ככה: לא, אבל לא! עושים את הצעדים המתוארים כאן בהמשך. הנה 5 דרכים שבהן אתם עלולים לגרום לבוס שלכם לחשוד שאתם מחפשים עבודה אחרת ושממש לא כדאי לכם לנסות:

1. להתלבש הרבה יותר יפה מאשר בדרך כלל: טוב, מי לא יודע שלראיונות עבודה צריך להגיע לבושים יפה ובמראה מוקפד? אם אתם מאלה שנוהגים להגיע למקום העבודה שלכם בג'ינס וכפכפים ופתאום מתחילים להגיע בחולצות מכופתרות ונעלי חתונה, בגלל שבסוף היום מתוכנן לכם ראיון עבודה- כנראה שמישהו ישים לב לכך. במיוחד אם לא מדובר באירוע חד פעמי... אז מה עושים? לוקחים בתיק בגדים להחלפה ומחליפים לפני היציאה לראיון העבודה.

2. להשתמש בתיבת המייל של החברה לצורך חיפוש עבודה: יש חברות שמצהירות על כך שתיבת המייל היא רכוש ארגוני ועל כן אין לעשות בו שימושים אישיים ויש כאלו שלא. כך או כך האמת היא כזו: תיבת המייל, כמו גם המחשב, המדפסת, קו האינטרנט והטלפון- כולם רכוש של מקום העבודה שלכם וככזה- לחברה יש את הזכות (החוקית) לחטט בהם. אם חשוב לכם לשמור על מקום העבודה הנוכחי- בצעו את החיפוש בבית, מהמחשב שלכם ובזמן שמחוץ לשעות העבודה. אה... וגם אל תדפיסו חלילה את קורות החיים שלכם במשרד... עד שתגיעו למדפסת, לפחות זוג אחד של עיניים (שאינן שלכם) עלול לראות אותם.

3. לסמוך יותר מידי על עמיתים לעבודה: טוב, אז נכון שמשה הוא באמת חבר טוב שלכם- בכל הפסקת צהריים אתם אוכלים יחד וחולקים שיחות על הא ועל דא. וכן, נכון ששמוליק התחיל בכלל כלקוח, אבל מאז עשיתם מספר פרויקטים משותפים ועכשיו אתם מרגישים מאוד קרובים. ברור שיחסי חברות צומחים מתוך עבודה וזה אפילו טבעי ומאוד חיובי, אבל כשמחפשים עבודה, עדיף להצניע את העובדה הזו ככל האפשר. זה לא יקרה מרוע לב- ממש לא! אבל, ככל שתספרו ליותר אנשים שאתם מחפשים עבודה- כך עולה הסיכוי שמתישהו אחד מהם יפלוט את זה לאוזניים הלא נכונות... אז מה עושים? מתאפקים ולא חולקים, כמה שאפשר.

4. להפוך בן לילה לכוכב רשתות חברתיות: המלצנו פה לא מעט לשלב בתהליך חיפוש העבודה גם את הרשת החברתית לינקדאין, אבל מה לדעתכם יקרה אם פתאום תתחילו להשקיע שם אינספור שעות, אם תפתחו פרופיל, אם תוסיפו לו בכל יום שני וחמישי עוד תוכן, אם פתאום תתחילו להתחבר לעשרות אנשי קשר חדשים? להיעזר ברשתות חברתיות זה מעולה לחיפוש עבודה, אבל חייבים לעשות את זה בהדרגה ותוך שמירה על פרופיל נמוך. זו גם הסיבה שכדאי להתחיל להשקיע בזה דווקא כשלא מחפשים עבודה ולא ברגע שמחליטים להתחיל...

5. לפנות למודעות דרושים חסויות: בטח כבר ראיתם מודעות דרושים כאלו, ששם החברה בהן חסוי. לא כדאי לפנות למשרות כאלה וזו המלצה גורפת, בטח כשאתם מחפשים עבודה באופן דיסקרטי! לכו תדעו מי החברה העומדת מאחורי המודעה? אולי זה אפילו מקום העבודה הנוכחי שלכם? או חברת בת? או לקוח של החברה שלכם שמכיר אתכם? זהו עולם קטן וכולם מכירים את כולם וגם מדברים אלה עם אלה... לא כדאי לקחת סיכון ולגלות שקורות החיים שלכם הגיעו למנהלת משאבי האנוש של החברה שלכם. גם לא כדאי להעלות את קורות החיים שלכם לבסיסי נתונים של אתרים לחיפוש עבודה או להשתמש במנגנוני הפצת קורות חיים אוטומטיים שאין לכם שום שלטה עליהם. בצעו את החיפוש באופן סלקטיבי ותוך שליטה ובקרה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully