וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: 371 ישראלים התלוננו על אפליה בקבלה לעבודה

יוסי ניסן

26.7.2015 / 12:46

סיכום המחצית הראשונה של 2015 בנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה: גידול של 137% בפניות לאפליה על רקע מוצא, 121% יותר פניות לאפלייה על רקע לאום. 63% גידול בתלונות לאפלייה על רקע מין. ירידה של 9% בסך הפניות לעומת אשתקד

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

371 פניות מישראלים שהתלוננו על אפליה בקבלה לעבודה טופלו בנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה שבמשרד הכלכלה במחצית הראשונה של 2015 - ירידה בשיעור של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שפירסם היום (א') המשרד. מאז הקמתה של הנציבות בספטמבר 2008 ועד ליוני 2015, התקבלו 4,987 פניות.

מהנתונים עולה, כי במחצית הראשונה של השנה נרשם גידול של 137% בפניות לאפליה על רקע מוצא (מ-8 פניות ל-19 פניות); גידול של 121% בפניות לאפליה על רקע לאום (מ-14 ל-31 פניות); בתלונות לאפליה על רקע שירות מילואים נרשם גידול של 100% (מ-16 ל-32 פניות); ובתלונות לאפליה על רקע מין העובד נרשם גידול של 63% (מ-22 ל-36 פניות).

כשליש (36%) מהפניות התקבלו על רקע פיטורים, מעט יותר מרבע (26%) בעניין הרעה בתנאי העבודה, ולמעלה מחמישית (22%) לגבי אפליה בקבלה לעבודה. כשני שלישים מהפניות הגיעו מנשים, ועוד כשליש - מגברים. כמו כן, מקרב כלל הפונים, 91% היו יהודים והשאר - ערבים. שני שלישים מהפניות לנציבות הגיעו מהמגזר הפרטי ומעט יותר מחמישית (22%) – מהמגזר הציבורי.

מנגד, נרשמה במחצית הראשונה של 2015 ירידה בשיעור הפניות על רקע דת (70%), גיל (26%) והיריון (27%). הירידה ככל הנראה משקפת את השינוי שחל בנושאים המועלים על סדר היום הציבורי, הן בזירה הפוליטית והן בזירה התקשורתית.

רוב הפניות של הגברים נגעו לאפליה על רקע שירות מילואים, לאום וגיל. הפניות של הנשים הן על רקע הריון, טיפולי פוריות והורות, ושאר נושאי אפליה הקשורה לתהליך הבאת ילדים וגידולם.

עו"ד ציונה קניג-יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "אפליה על רקע לאום, מוצא או דת אסורה על פי חוק, ואנחנו פונים למעסיקים על מנת לעודד סובלנות ומנהיגות על פני הדרה ואפליה. כמות הפניות על רקע לאום מראה שעוד דרך ארוכה לפנינו להגשמת החזון של הטמעת שוויון".

קניג-יאיר הוסיפה, כי העובדה שנרשמה ירידה קלה בפניות על רקע היריון והורות, אינה מעידה בהכרח על ירידה ברמת ההישנות של מקרי אפליה כאלה, ובכל מקרה, עדיין הפניות הללו מהוות רוב מקרב הפניות לנציבות השוויון. "אני פונה למעסיקים ומעסיקות לראות את הפוטנציאל האדיר שיש בהעסקת נשים ולא להתייחס אליהן כאל 'רחם מהלך'".

  • עוד באותו נושא:
  • אפליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully