וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואנית שעוני היוקרה שמצאה דרך יצירתית לחמוק ממע"מ

26.7.2015 / 13:03

חברת אירו אסיה, המשווקת בישראל בין השאר את מותג רולקס, מציעה ללקוחותיה 18% הנחה - אם רק יסכימו למלא שם וכתובת בחו"ל ולקבל את הרכישה באמצעות שליח רגע לפני שהם עולים למטוס

רולקס. ShutterStock
שעון רולקס/ShutterStock

חברת אירו-אסיה, הפועלת בישראל מאז 1972, מוכרת בעיקר כיבואנית הרשמית של שעוני רולקס. כיום היא מפעילה ארבעה סניפים הפועלים תחת השם "רולקס שואו", וכן משווקת באופן בלעדי מותגי יוקרה לחנויות ברחבי הארץ. אלא שלפי מידע שהגיע לוואלה! צרכנות, החברה אינה מסתפקת בשיווק השגרתי של שעוניה אלא גם מעודדת את המכירות באמצעות עבירה על חוק המע"מ בדמות מתן פטור על עסקות המתבצעות בסניפיה.

על פי החוק במדינת ישראל, חייבות כל העסקות הנעשות בתוך תחומי המדינה בשיעור מע"מ בגובה של 18% מסך העסקה הכוללת. זאת, למעט מקרים חריגים ושבהם העסקה פטורה מתשלום מע"מ כמו למשל עסקות המבצעות בתחומי העיר אילת ומתחם הדיוטי פרי בנתב"ג.

וואלה! צרכנות שלח לקוח סמוי לאחד מסניפי אירו אסיה על מנת לבדוק הם מציעה הרשת ללקוחותיה אפשרות להתחמק מתשלום המע"מ. המחיר הראשוני שהוצג ללקוח עבור שעון מדגם דייטונה עמד על 75,600 שקלים. בשל המחיר הגבוה, הסביר שליחנו למוכרת כי במסגרת עבודתו הוא מרבה לטוס לחו"ל ועל כן יעדיף לרכוש את אותו השעון במתחם הדיוטי פרי, שם יהיה פטור מתשלום מע"מ בגובה 18%. בשלב הזה הציעה המוכרת לנציגנו הצעה שנייה: רכוש את השעון בחנות הנוכחית וקבל 18% הנחה שיופחתו ממחיר העסקה. על פניו מתן ההנחה הוא לגיטימי, אלא שאז אמרה המוכרת "אני יכולה לעשות לך הנחה כמו בדיוטי פרי, אתה משלם פה והשעון מחכה לך בשדה לפני העלייה המטוס באמצעות שליח של ברינקס".

בשלב זה, ניסה נציגנו להבין האם רכישת השעון תוכר כקנייה בסניף הנוכחי, משמע תוכר כעסקה שנעשתה בארץ, ועל כן שאל האם האחריות לשעון תינתן על ידי הסניף עצמו - ועל כך נענה בחיוב. אלא שאז ציינה המוכרת שיהיה עליו למלא שם וכתובת בחו"ל כדי שהעסקה תיראה "כאילו אתה מייבא את השעון למישהו בחו"ל כדי לא לשלם מע"מ".

ע"וד איתי ברכה, שותף בפירמת עורכי הדין ברכה, סיון ושות, המתמחה בתחום המסים הישראלי והבינלאומי, מסביר כי "בהצעתה של המוכרת מחברת אירו אסיה נראה כי נעשה ניסיון שאינו כשר לחמוק מתשלום המע"מ, תוך הסתמכות על פטור המע"מ החל על תושב חוץ המבצע רכישה של טובין במהלך ביקורו בישראל". ברכה מדגיש כי רכישת השעון על ידי תושב ישראל, כפי שנעשתה במקרה לעיל, חייבת בכל מקרה במע"מ כל עוד נעשתה העסקה בגבולות המדינה. לכן לדבריו "קבלת השעון מחוץ לגבולות מדינת ישראל, קרי טרם העלייה למטוס, אינה מנטרלת את חבות המע"מ כלל. יתרה מזאת, עצם בקשתה של המוכרת לציון כתובת מגורים שאינה ממוקמת בישראל מצביעה לכשעצמה על מצג השווא שאותו מבקשת החברה להציג בדו"חותיה ובכך לפטור את העסקה ממע"מ באופן שאינו כשר".

מרשות המסים נמסר כי "על פניו, השתלשלות האירועים מצביעה על חשד לעבירה על חוקי המס".

מחברת אירו אסיה נמסר בתגובה כי "החברה פועלת על פי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully