העבודות על הרכבת הקלה ייקרו לכם גם את השיפוץ בבית

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: עבודות הרכבת הקלה והפקקים יגרמו להתייקרות תעריפי ההובלות לדירות המשפצות בכ-15%

העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי
העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי

בעוד כמה ימים יתחילו העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. לצד הבעיות התחבורתיות הצפויות, חשש מצד בעלי העסקים על פגיעה צפויה בפעילות הרגילה ואיומים על מכת חולדות, מסתבר שגם השיפוצניקים מתריעים כעת על כך שהעבודות ישפיעו על תעריפי השיפוצים המתוכננים לחודשים ואולי אף לשנים הקרובות.

"גם ככה כמעט בלתי אפשרי לעבוד בתל אביב. אין חניה, פקקים נוראים, בלתי אפשרי לפנות פסולת בניין, אז נוסף לכל זה עכשיו יש לנו את הרכבת הקלה על הראש?", כך אומר היום (ה') ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.

סיב מסביר שמבדיקה שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים עולה שעבודות הרכבת הקלה והפקקים יגרמו להתייקרות תעריפי ההובלות לדירות המשפצות בכ-15%. "במידה וכיום הובלת טרקטור עולה 250 שקל והובלת מנוף עולה 400 שקל תעריפים אלה יתיקרו ב-15%", מסביר סיב, "גם פינוי הפסולת עשויה להתייקר. פינוי הפסולת בדרך כלל מתבצע על ידי משאית עם מכולה שמביאה את המכולה לאתר השיפוץ, והצפי הוא להתייקרות של כ-10%". בהתאחדות טוענים שהרבה מובילים לא ירצו להיכנס לעיר מה שיגרום אוטומטית לעליית מחיר לאלה שכן יסכימו להגיע.

בהתאחדות ציינו עוד שמחירי השיפוצים באזורי מרכז תל אביב עשויים להתייקר מכיוון שרוב השיפוצניקים פשוט לא יסכימו לבצע את העבודה. במידה ומישהו יסכים לעבוד ללא חניה ועם פקקים נוראיים כל הזמן, זה עתיד להתבטא במחיר. כאמור, בהתאחדות מעריכים שבאזורי המגורים הקרובים לעבודות הרכבת הקלה מחיר השיפוצים עשוי להתייקר ב-10%, ובנוסף קיימת גם סבירות גבוהה שמשך השיפוצים יתארך כפי שממשיך ומסביר סיב: "למשל, שיפוץ אמבטיה שעשוי לקחת 7 ימי עבודה עשוי להגיע עד 10 ימי עבודה עקב הבעייתיות של הורדת הפסולת, מציאת מקום חניה והשינוע הקשה לאתר".