וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בילוי ביורודיסני יקר יותר בגרמנית?

5.8.2015 / 10:16

האם פארק דיסנילנד בפריז עובר על חוקי האיחוד האירופי? חקירה מתנהלת נגד הנהלת הפארק בחשד כי לקוחות ממדינות שונות באיחוד משלמים מחיר שונה. וכמה משלמים הישראלים?

יורודיסני, צרפת. GettyImages
יורודיסני, צרפת/GettyImages

אפליה בדיסני? האיחוד האירופי החל לאחרונה בחקירה נגד פארק השעשועים דיסנילנד בפריז (יורודיסני), לאחר שקיבל מספר פניות מלקוחות שהתלוננו כי חבילות הבילוי שנמכרות באתר האינטרנט של הפארק, מתומחרות באופן שונה בהתבסס על המדינה ממנה רכשת את החבילה.

עשרות פניות שהגיעו לנציבות האירופית כנגד פארק השעשועים הפופולרי, הפנו את תשומת הלב לעובדה כי אזרחים מגרמניה ובריטניה למשל, ישלמו עבור אותה חבילה, יותר מאשר אזרחי צרפת ובלגיה. כך למשל נטען כי חבילת פרימיום באתר הוצעה למבקרים צרפתים בסכום של 1,346 אירו, בעוד לקוחות בריטים חויבו ב-1,870 אירו עבור אותה החבילה ומבקרים גרמנים אף נאלצו לשלם 2,447 אירו. כמו כן טענו הלקוחות כי הפארק מציע באופן קבוע מבצעים והנחות למבקרים ממדינות מסוימות בלבד וחוסם בפני מבקרים אחרים את הגישה לאותם מבצעים. בנוסף נטען כי לקוחות צרפתים אף זוכים להטבות נוספות הכוללות הנחות משפחתיות רחבות, שיעורים מיוחדים, חבילות שנתיות במחירים אטרקטיביים ועוד.

על פי נציגי הנציבות האירופית, אם יימצא כי הנהלת הפארק אכן פעלה באופן שכזה, היא עשויה לעמוד בפני משפט, היות ומדובר בהפרה של כללי "שוק אחד" שמטרתם להבטיח כי כל הלקוחות ברחבי האיחוד האירופי ישלמו עבור שירותים וסחורות, מחיר זהה.

דובר מטעם דיסנילנד פריז הכחיש את הטענות המיוחסות ואמר בראיון לרשת CNN כי הפארק מציע למבקרים ממדינות שונות עסקה שונה בהתבסס על עיתוי חופשות הילדים והחגים הלאומיים של כל מדינה. לדבריו, משפחה אירית תשלם יותר עבור ביקור בפארק ביום פטריק הקדוש ואילו משפחה צרפתית תשלם יותר במהלך חגי אוגוסט.

ישראל אמנם אינה משתייכת לאיחוד האירופי אך בדקנו כמה ישלמו הישראלים תמורת בילוי בפארק בתקופת החגים בישראל. מבדיקה שערכנו עלה כי חבילת פרימיום לדיסנילנד פריז ל-4 ימים ו-3 לילות בחודש החגים- ספטמבר, הכוללת לינה במלון 3 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר, כניסה לשני הפארקים, הסעות, מפגש עם דמויות דיסני ועוד, תעלה למשפחה של 2 מבוגרים ו-2 ילדים מעל גיל 3, מחיר ממוצע של 1,400 אירו. אם תחליטו לשדרג למלון של 4 כוכבים הממוקם בתוך הפארק תשלמו מחיר ממוצע של 1,700 אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully