וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים שאתם ממש מוצאים חן בראיון העבודה

שירות התעסוקה

9.8.2015 / 8:32

לעיתים קשה לדעת אם ראיון העבודה שלכם הלך טוב ואתם עתידים לסיים את תהליך החיפוש בקרוב או שכדאי לכם להתכונםן לראיונות נוספים. הינה מספר סימנים לכך שהראיון היה מוצלח

לחיצת יד. ShutterStock
לחיצת יד/ShutterStock

איך אתם מעריכים את האינטואיציה שלכם? האם אתם סומכים על תחושות הבטן שלכם או שמא לגמרי לא? השאלה הזו חשובה מאין כמוה עבור מחפשי עבודה כי רבים מהם מגיעים בלית ברירה ולא פעם למסקנה הלא נעימה שמשהו לגמרי משובש אצלם בכל הקשור לאינטואיציה. אתם בטח מכירים את זה...: אתם מוזמנים לראיון עבודה, מרגישים תוך כדי שהולך לכם מצוין, יוצאים מהראיון וכמעט מבצעים ריקוד ניצחון בלובי של הבניין. אתם בטוחים ששיחקתם אותה ושהמראיין רץ להכין לכם חוזה עבודה דקה לאחר שיצאתם ממשרדו ואז... אז אתם מגלים שלגמרי טעיתם משום שעוברים יום ועוד יומיים ואז שבוע ושבועיים ו... כלום. אין קול ואין עונה ולא רק שהתפקיד איננו בכיס שלכם, אפילו לא זומנתם לראיון שני.

לבלוג שירות התעסוקה

זה קורה לא מעט בראיונות עבודה שמועמדים לא קוראים נכון את המפה, לא קולטים סימנים קטנים ולא מבינים איך זה קרה להם ושמה שנראה להם כמו הצלחה הוא עוד כישלון מאכזב שהם יכולים לסמן לעצמם על החגורה. אז בואו וננסה לעשות סדר ונבנה רשימה מסודרת של סימנים. אם 5 הסימנים האלה מופיעים במהלך ראיון העבודה- אשריכם! כנראה שבאמת עשיתם משהו כהלכה ומותר לכם להיות אופטימיים, אבל אם לא- אז לא! אם הסימנים הללו לא מופיעים במהלך הראיון, גם אם תחושת הבטן שלכם צורחת בקולי קולות "יש! הלך לי מצוין!" עשו לעצמכם טובה ואל תאמינו לה, אוקיי?

1. אתם זוכים לתשומת לב מלאה: כולנו בני אדם וגם למי שמראיין אתכם יש צרות ולחצים משל עצמו. אם במהלך הראיון אתם זוכים למלוא תשומת הלב שלו- הוא אינו פוזל כל 2 דקות לכיוון שעון היד שלו או לכיוון מסך המחשב או הטלפון הנייד, הוא יוצר קשר עין ומרוכז במה שאתם אומרים... אז... מזל טוב! כנראה שאתם בדרך הנכונה!

2. המראיין איננו קוטע אתכם: חוסר סבלנות וקוצר רוח, נענועי רגליים עצבניים מתחת לשולחן, קטיעה של מה שאתם אומרים ובדיוק באמצע מענה לשאלה תוך כדי מעבר חד לנושא אחר- כל אלה אינם סימנים טובים בכלל. אבל, אם המראיין מקשיב בעניין ובתנאי שאתם יודעים להבחין בין עיקר לטפל ושלא הרדמתם אותו משיעמום (ורק בזכות זה אינו קוטע אתכם)- כנראה שאתם בדרך הנכונה!

3. המראיין מחייך הרבה וגם מהנהן בראשו: כן, זה בדיוק זה... כשאתם אומרים משהו שמוצא חן בעיניו, המראיין מהנהן בראשו מעלה ומטה (אגב, לעיתים הוא אפילו איננו שם לב לכך שהוא עושה את זה). מהי המשמעות של זה? יש לזה רק משמעות אחת- מה שאמרתם הוא בדיוק מה שהמראיין שלכם רצה לשמוע והוא מזדהה עם הנאמר. מעטים המראיינים שמסוגלים לשמור על פני פוקר במהלך ראיון שלם- כשמישהו מוצא חן בעיניהם, הם מנסים לתמוך בו ולעודד אותו תוך כדי השיחה באמצעות הסימנים הקטנים האלה של שפת הגוף.

4. המראיין נוטה בגופו לכיוונכם: אם המראיין מתקרב אליכם קצת וגופו נוטה לכיוונכם כנראה שמה שאמרתם מעניין אותו.

5. אתם זוכים ללחיצת יד חמה ואיתנה גם בתחילת הראיון וגם בסופו: אם זכיתם ללחיצת יד מכל הלב בתחילת הראיון ובסופו לא, כנראה שהדעה של המראיין השתנתה בנוגע אליכם במהלך הראיון... ולא לטובה. אבל, אם לחיצת היד בסופו של הראיון לבבית לא פחות (ואולי אפילו יותר מאשר בהתחלה) ואם היא גם מלווה בחיוך אמיתי (כזה שמגיע עד לעיניים), כי אז, אפשר בוודאות לומר שכנראה שאתם באמת בדרך הנכונה ואתם כבר יכולים להתחיל להיות אופטימיים בנוגע למשרה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully