וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימר ליג ומרוצי הסוסים: מי במשקיעים?

9.8.2015 / 15:02

שחקנים רבים בליגת הכדורגל האנגלית מרוויחים הרבה כסף וחלק גדול מהם משקיע אותו בבעלות על סוסי מירוץ. מי במשקיעים?

שחקן מנצ'סטר יונייטד ווין רוני. Shaun Botterill, GettyImages
ווין רוני/GettyImages, Shaun Botterill

הפרמייר ליג נחשבת לליגת הכדורגל העשירה בעולם, בעיקר בזכות הסכם זכויות השידור הנדיב שנחתם מול רשת Sky, שהחל מעונת 2016/17 יעלה ב-70% ויעמוד על 5.1 מיליארד ליש"ט לשלוש עונות, וזה עוד לפני מכירות זכויות השידור לערוצי טלוויזיה מחו"ל.

בניגוד למדינות אחרות, כשספרד היא הדוגמא הבולטת ביותר, הכסף לא זורם רק לקבוצות הגדולות, אלא מחולק בצורה שוויונית בין הקבוצות בליגה, וכל אחת מ-20 החברות בפרמייר ליג יכולה לפתות שחקנים לחתום אצלה בעזרת הבטחה למשכורת שבועית גבוהה מאוד.

כך שלשחקני הפרמייר ליג יש שני מאפיינים בולטים: יש להם הרבה זמן פנוי, ויש להם הרבה כסף לבזבוזים. מה שמביא רבים מהם למסלול מרוצי הסוסים, לא רק בתור צופים שמהמרים על הסוס המנצח, אלא בתור בעלי סוסים.

השם הכי בולט הוא וויין רוני, שיחד עם אשתו קולין רכשו מספר סוסים, כשאחד מהם נקרא סוויצ'ארוני (Switcharooney), רמז לבעלים הגאה שלו. הבעיה של רוני היא שטביעת העין שלו בענייני סוסים היא בדיוק ההיפך מקור הרוח שהוא מפגין מול השער, וסוויצ'ארוני ופיפי, סוס נוסף שלו, לא סיפקו את הסחורה כשהביאו למשפחת רוני רק ניצחון אחד מתוך 23 מרוצים בהם השתתפו.

כיום רוני הוא בעלים משותף של הסוס יור ארט איז און פייר עם ג'ון אושיי, חברו לשעבר לקבוצה וכיום בלמה של סנדרלנד. אושיי מספר על הרגע שבו התחיל להתעניין בסוסי מרוץ: "אחרי שזכינו בליגת האלופות במוסקבה בשנת 2008, פול סקולס שכנע אותי לרכוש איתו סוס. קראנו לו מוסקבה שמונה (Moscow Eight), והוא היה הסוס הראשון שהייתי מעורב ברכישתו".

לא סתם שחקני מנצ'סטר יונייטד, ביניהם גם מייקל קאריק וג'וני אוואנס, נקשרים בבבעלות על סוסים. התחביב הראשי של המנטור שלהם ומי שהיה המנג'ר האגדי שלהם, אלכס פרגוסון, הוא מרוצי הסוסים. בבעלותו מספר סוסים, והוא אורח קבוע במסלולי המרוצים.

אבל לא רק במנצ'סטר יונייטד אוהבים סוסים. גם יריבתה המושבעת ליברפול הוציאה מספר שמות ידועים שהפכו את סוסי המרוץ לא רק לתחביב, אלא גם לעסק רווחי. שניים מהם הם רובי פאולר וסטיב מקמנמן, ששיתפו פעולה במדי המועדון בשנות ה-90, וכיום משתפים פעולה בעולם העסקים, והחברה שבבעלותם מחזיקה מספר סוסי מרוץ.

אבל מי שלקח את העסק צעד קדימה הוא מייקל אואן. לאחר פרישתו הוא הפך את גידול סוסי המרוץ למקצוע ולקריירה השניה שלו. הכוכב הגדול שיצא מהחווה שלו הוא בראון פנתר, שנוהג להשתתף בכל המרוצים הנחשבים בפסטיבלים הגדולים ברחבי העולם. הניצחון היוקרתי האחרון שלו הושג במרוץ הגולד קאפ בדובאי במרץ האחרון, ניצחון שהכניס לאואן 384 אלף ליש"ט.

בוא לעשות כסף ממרוצי סוסים - לאתר רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully