וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק קטן, ראש גדול: כל השלבים בדרך לעצמאות

17.8.2015 / 13:09

כולם כבר יודעים שלא פשוט לשרוד בתור עסק קטן. אבל אם כבר החלטתם ללכת אחרי החלום, כך תעשו את זה נכון

לא קל להיות עסק קטן בישראל. מנגנון המיסוי הכבד, שיטת התשלומים, קשיי הנזילות ההתחלתיים והתנודתיות בהלך הרוח בארץ, לא ממש עושים חסד עבור מי שבחר לשנות את מסלול חייו וללכת אחרי החלום המתוק שלו.

אם אתם בדרך להיות עצמאיים ולהקים עסק משלכם, אתם ודאי מודעים למגבלות האלה ולמרות זאת, החלטתם להגשים את החלום, ולהיפטר מתלוש המשכורת ומהבוס הישיר. ובכן, כל הכבוד. השלב הראשון כבר מאחוריכם, וכעת מתחילה העבודה האמיתית.

לפני שאתם רצים לקבל הלוואות בבנק או למשכן את הדירה של ההורים, כדאי שתפנימו: הקמת עסק חדש והעמדתו על הרגליים דורשות סבלנות ועוד סבלנות. עדיף להתחיל בקטן ולצמוח באחריות, מאשר לכוון למטרות לא ריאליות שספק אם תתממשנה.

כדי לא לבזבז אנרגיה ומשאבים מיותרים כבר בהתחלה, הנה כמה טיפים למי שהופך להיות בעל עסק קטן. לגזור ולישון בשקט.

1. מימון – עצמאיים? הבנקים וחברות האשראי ממתינים לכם. מגזר העסקים הקטנים נחשב לצומח ולרווחי ביותר, ולא בכדי. אחרי הכל, מערך ההלוואות המוצע להם הוא בלתי נגמר. כך שאם אתם צריכים מימון עומדות לרשותכם לא מעט אפשרויות. רק קחו בחשבון שהעסק יתחיל להניב רווחים רק בטווח הבינוני, לכן עדיף לתכנן מראש את מערך ההוצאות לפני הקמתו.

2. לחשוב בקטן. לא מדובר בפרסומת העל-זמנית של רכבי החיפושית של פעם, אלא בחיים עצמם. אם אינכם יכולים לחשוב בקטן דאגו לכל הפחות להתחיל בקטן. זה אומר לעבוד מהבית או מבית הקפה השכונתי (אם זה אפשרי), להימנע מתשלום שכר לעובדים, להימנע מהשקעות כלכליות מיותרות ולהשקיע בעיקר את הזמן שלכם בניהול עסקי נכון, שיעזור לעסק לגדול ולצמוח בעתיד.

3. חשוב לבחור נכון את הישות המשפטית של העסק. האחריות על הצלחת העסק היא כמובן שלכם, אך גם הכישלון. לפיכך, חשוב להגן מבעוד מועד על הנכסים האישיים שלכם ולמנוע מצב בו תיגררו לתביעות משפטיות בגלל חובות קיימים. על מנת למנוע זאת, מומלץ להפריד בין חשבון הבנק הפרטי שלכם לחשבון העסקי. כמו כן, אם יש לכם אמצעים, הקימו חברה בע"מ או רכשו ביטוח אחריות מקצועית.

4. הקימו אתר אינטרנט והקפידו על חשיפה ברשתות החברתיות. היום זה כמעט מובן מאליו, אך יש עסקים שעדיין לא הפנימו את המסר. בהנחה שכבר יש לכם תכנית עסקית, הקמת אתר אינטרנט חייבת להיות חלק משמעותי בה. אגב - אם יש לכם כבר עמוד פייסבוק, תשמחו לשמוע על שירות חדש, שמאפשר לכם להפוך את עמוד הפייסבוק שלכם לאתר אינטרנט של ממש, בשלוש הקלקות פשוטות.

5. חפשו דרך לבלוט ולהיות שונים. הבידול הוא שיעניק לכם יתרון על פני המתחרים, ולכן הוא חשוב ביותר, כי הוא זה שיבטיח את עתידו של העסק שלכם. כדי להשיג יתרון תחרותי הכירו היטב את המתחרים שלכם. בצעו מחקרים ואספו מודיעין על התוכניות העתידיות שלהם. לימדו את השוק שלכם ונתחו אותו באופן תדיר.

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
הקימו אתר אינטרנט/ShutterStock

בסוף, מדובר באנשים

6. זכרו שכל המידע קיים - רק צריך לדעת איך להגיע אליו. בשוק קיימות היום אפליקציות, כמו ה-Biz Manager, שמשוות את הפעילות שלכם לפעילות של בתי עסק מתחרים באותו תחום, ומספקות מידע ממוקד ועדכני על הלקוחות שלכם, ובכלל על העסק שלכם.

7. חפשו שותף טוב – הרעיון והיוזמה שלכם קורמים גידים ואתם כבר בדרך להדפיס כרטיסי ביקור. אך כל מה שיש לכם כרגע זה רק תקווה ורעב להצליח. אז אם מכפילים את זה בשניים הסיכויים שזה יקרה גבוהים יותר. אם מצאתם מישהו שמגלה עניין אמיתי בחזון שלכם, שיקלו ברצינות לצרף אותו למיזם שלכם כעובד פעיל או כמשקיע שקט. משפטים כמו "מי שעובד לבד מרוויח יותר" הוכחו כבר מזמן כלא נכונים.

זהו, החלום שלכם עומד להתגשם. אתם אמנם חדשים בעסק, תרתי משמע, אך עם קצת מזל תעשו את הקפיצה הזו בהצלחה. זכרו: עם כל הכבוד לרעיונות גדולים וחלומות על צבירת הון ונכסים, בסופו של דבר, מדובר באנשים שמוכרים משהו לאנשים אחרים.

נכון, זה לא קל, אך הרבה כבר עשו זאת לפניכם והצליחו. ועל אף ששיעור העסקים שהצליחו נמוך מאלה שנכשלו - הרי אם הגעתם לסוף הכתבה הזאת, זה לא אמור לעניין אתכם. עכשיו הגיע תורכם להצליח.

וואלה! NEWS בשיתוף לאומי קארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully