וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך החדשה לשלב לימודים אקדמאיים ועבודה

20.8.2015 / 8:27

לימודים לתואר ראשון וקריירה במשרה מלאה מעולם לא היו משימה קלה, ולכן לא רבים מצליחים לעשות זאת. איך בכל זאת זה אפשרי ?

אודיטוריום זרנגין. דרור מילר,
אודיטוריום זרנגין/דרור מילר

לא משנה באיזה שלב של החיים אתם נמצאים, שילוב של לימודים אקדמיים יחד עם עבודה במשרה מלאה היא משימה מאתגרת במיוחד. שכר הלימוד הגבוה, התחייבויות להגשת עבודות בזמן, התייצבות למבחנים וכמובן, הגעה שוטפת לשיעורים – זמן קצר אחרי סיום יום עבודה מתיש הם לא דבר של מה בכך. ועדיין, זה אפשרי. בתנאי שתזכרו שהלימודים הם אמצעי חשוב בדרך למטרה נעלה יותר כמו שינוי קריירה או קידומה ואפילו לשם דירוג שכר גבוה יותר.

השאלה שנשאלת כעת היא כיצד עושים את זה נכון ובעיקר איך לא גורמים יותר נזק מאשר תועלת. במילים אחרות, איך מתחייבים לשנת לימודים מבלי לאבד או לפגוע במקום העבודה הנוכחי שלנו? הנה כמה עצות שיסייעו לכם לעשות את הבחירה הנכונה במסלול הלימודים המתאים תוך כדי יכולת לנהל את הזמן שלכם בדרך הטובה ביותר:

1. העבודה היא נכס לא נטל. חשוב מאוד לא להתייחס למקום העבודה שלכם במקום השני רק כי נרשמתם ללימודים אקדמיים. שמירה על מקום עבודה מסודר, גם אם לא ממש מגלה הבנה ותמיכה לרעיון שלכם ללמוד ולהתאים את עצמכם לכמה שנים טובות של עומס, תפחית מכם את הלחץ של חיפוש עבודה בעתיד ואפילו תתרום להתפתחות האישית שלכם. כל זה מבלי לדבר על דאגות השכר שיימנעו מכם.

2. בחרו נושא שיעניין אתכם. זה רק נראה מובן מאליו, אבל אם אתם צריכים את התואר לצורך דירוג שכר בתפקיד שלא הייתם מגדירים כתפקיד חייכם, אז לא תשמחו לדעת שלימודים של שלוש או ארבע שנים באותו תחום הם מתכון בטוח לשעמום וירידה במוטיבציה.

3. חפשו תכניות לימודים מותאמות. ישנם מוסדות לימוד אקדמיים המקדישים מסלולי לימוד עבור סטודנטים בכל הגילים, שמנהלים קריירה פעילה ומחויבים למקום העבודה. המכללה האקדמית תל- חי למשל, מציעה תכנית לימודים בכלכלה וניהול, שהקורסים בה מרוכזים והלימודים מתבצעים גם ביום שישי, כך ניתן ללמוד תכנית מלאה לתואר ראשון, לא על חשבון שעות העבודה.

4. בחרו בתכניות לימוד שיעניקו לכם ידע פרקטי נחוץ ברמה גבוהה ולא רק ידע תיאורטי, תכנית זו של כלכלה וניהול בתל-חי מאפשרת לדוגמא לשלב את לימודי הכלכלה והניהול במסגרות דו-חוגיות יחד עם מקצועות נדרשים בשוק כמו לימודי מזרח אסיה (שוק שהולך ומתפתח מאוד בשנים האחרונות), מדעי הסביבה ועוד.

5. תתרגלו להיות יעילים יותר. כן. יעילות היא תכונה נרכשת. אם בחרתם להקריב את הזמן הפנוי (המועט, אלא מה) שלכם לטובת לימודים כדאי שתתרגלו לנהל אותו באופן מיטבי. החדשות הרעות הן שלא רק אתם הולכים לשלם את המחיר אלא גם הקרובים אליכם. הם הרי ירגישו אתכם פחות. אבל מנגד, החדשות הטובות הן שאתם הולכים לפתח מיומנויות חדשות שיהפכן אתכם ממוקדים וממושמעים יותר.

6. תשקלו מכינות קיץ. איש לא אוהב ללמוד כאשר כולם מטיילים בחו"ל, או נופשים בים אבל זו דרך מצוינת להתקבל ללימודים אקדמאיים במידה ואין לכם את תנאי הקבלה הנדרשים. גם כאן המכללה האקדמית תל-חי, היא דוגמה נהדרת למכללה שמציעה מכינות ייעודיות, כמו מכינה לכלכלה וניהול, מכינה למדעים, מכינה למדעי החברה והרוח ועוד. באמצעות מכינות אלה תוכלו להתקבל לתכנית שרציתם ביתר קלות. כמו כן בתל-חי אפשר למשל להתחיל ללמוד בחוג ללימודים רב- תחומיים ובשנה השנייה לעבור לחוג לכלכלה וניהול או לחוגים אחרים, ללא הפסד של זמן.

לא משנה איך מסתכלים על זה, לימודים אקדמיים וקריירה במשרה מלאה הם הקרבה לא קטנה, אבל אם לשפוט את מספר התלמידים העולה מדי שנה בפורמט הזה וכמובן, את מסלולי הלימוד המותאמים אליהם – סימן שזה עובד. עכשיו רק נותר לכם להחליט איפה המסלול שהכי מתאים לכם.

לפרטים נוספים על המכללה האקדמית תל-חי

מערכת וואלה! בשיתוף המכללה האקדמית תל חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully