וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות "תמר" שילמו תמלוגים ב-348 מיליון ש' במחצית השנה

הדי כהן

18.8.2015 / 12:49

מדובר בעלייה של 25% לעומת שנה שעברה. שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "נתונים אלו מצביעים על משמעות המשך פיתוחו של משק הגז הטבעי בישראל ותרומתו לכלכלה הישראלית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמלוגי הגז הטבעי, הנפט והמחצבים הסתכמו במחצית הראשון של השנה ב-359 מיליון שקל, עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך מדווח היום (ג') מנהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה.

מתוך סך התמלוגים שילמו שותפות "תמר" 348 מ' ש', עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה בתמלוגים, נבעה בין היתר, מהגידול בהפקת הגז הטבעי מהמאגר ומעליית שער הדולר.

3 מיליון שקלים התקבלו מתמלוגי הפקת נפט. בתחום תמלוגי המחצבים (פוספטים), נרשמה עלייה של יותר מ-50% בהכנסות לעומת החציון הראשון של שנת 2014, והם הסתכמו בכ-6.7 מיליון שקל. בנוסף לתמלוגים אלו נרשמו הכנסות של כשני מיליון שקלים מאגרות ופעולות שונות.

במשרד האנרגיה מעריכים כי ההכנסות הצפויות מגביית תמלוגים ואגרות מאוצרות הטבע עד סוף השנה, יסתכמו בכ-820 מיליון שקל על סוף השנה.

שר האנרגיה יובל שטייניץ מסר בתגובה: "תמלוגי הגז הטבעי, הנפט והמחצבים הינם בעלי חשיבות גבוהה למשק הישראלי. נתונים אלו וההערכות על גידול בתמלוגים גם בעתיד, מצביעים על משמעות המשך פיתוחו של משק הגז הטבעי בישראל ותרומתו לכלכלה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully