וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבשר תחת מותג שופרסל החדש הכי זול?

18.8.2015 / 13:58

שופרסל הבטיחה כי הבשר תחת המותג הפרטי עליו הכריזה אתמול יימכר במחירים זולים. בדיקת וואלה! צרכנות מעלה כי המחירים אכן יירדו - אבל המתחרים עדיין יותר זולים

ניב אהרונסון

אתמול השיקה רשת שופרסל את קטגוריית הבשר תחת המותג הפרטי שתשווק בסניפיה ברחבי הארץ. במסיבת העיתונאים שנערכה, התחייב מנכל הרשת, איציק אברכהן להוזלת מחירים של 10-30% ממחירי הבשר הטרי הנמכרים כיום ברשתות השיווק.

שוק הבשר בישראל מגלגל על פי נתונים שהוצגו אמש במסיבת העיתונאים כמיליארד שקלים בשנה, כאשר תנובה שבבעלותה משחטת "אדום אדום" ומשחטת דבאח שולטות ביותר מ-80% מהשוק. מרבית הבשר הטרי שנמכר כיום בסניפים השונים, מקורו בבשר בקר המיובא לארץ ברובו מאוסטרליה ונשחט כאן בישראל ואילו נתחי הבשר שמייבאת שופרסל וימכרו תחת המותג הפרטי שופרסל ANGUS מקורו בארגנטינה.

רשת שופרסל כבר הצליחה להחדיר בשלושת השנים האחרונות את המותג הפרטי במספר קטגוריות אחרות, המהווה היום לטענת בכירים כ-15% מכלל המוצרים הנמכרים ברשת. לדברי אברכהן, מהלך זה מגיע כדי לסייע בהורדת יוקר המחייה לצרכנים והדבר הוכח בעבר כגורם שמביא את ספקים המתחרים להורדת מחירים על מנת ליישר קו עם מחירי המותג הפרטי. אך האם מהלך זה של הרשת באמת בעל בשורה לצרכנים או שמא במהלך שעשוי להיטיב עם הרשת בלבד? וואלה! צרכנות בדקה את מחירי נתחי הבשר הטרי המשווקים ברשתות השונות ולהלן התוצאות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שניתן לראות, רשת רמי לוי מצליחה לייצר מחירים אטרקטיביים וזולים יותר בכל קטגוריות הבשר הטרי שנבדקו. כך למשל קילו סטייק אנטריקוט טרי נמכר ברשת רמי לוי וכן ברשת יינות ביתן, במחיר 99.90 שקלים ואילו ברשת שופרסל תחת המותג הפרטי ב-139.90 שקלים - פער גדול יחסית של 29%. מחיר שריר זרוע טרי ברשת "ויקטורי" וכן ברשת רמי לוי עומד על 59.90 שקלים לקילו ואילו ברשת שופרסל עומד מחירו על 69.90 שקלים, פער של 15%. גם מחירו של קילו צוואר הטרי, המשמש לרוב לבשר טחון מצביע על פער של 26%, כאשר ברשת רמי לוי עומד מחירו על 44.90 שקלים ובשופרסל תחת המותג הפרטי יימכר ב-59.90 שקלים.

בשורה התחתונה, אין ספק שרשת שופרסל הצליחה לייצר תחרות בתוך סניפי הרשת, בין מחירי הבשר הטרי שנמכר על ידי הספקים המקומיים אדום אדום ודבאח לאילו שיוצעו תחת המותג הפרטי ANGUS. אך מחירי המותג הפרטי אינם מהווים תחרות אמיתית למחירי הבשר הטרי הקיימים כיום בשוק שכן ניתן לראות פערים הנעים בין 10-30% בין מחירי בשר ANGUS לאלו הנמכרים ברשתות השיווק.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully