וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקול נוסף באיקאה: מורידה מנורות patrull מהמדפים

18.8.2015 / 22:35

אחרי שפעוט בן שנה וחצי התחשמל הכריזה איקאה כי היא מורידה כ-442 אלף מנורות לילה מדגם זה מהמדפים. לפני כחודש פורסמה אזהרת בטיחות בארה"ב על שידות של החברה

אישה בסניף איקאה. ShutterStock
אישה בסניף איקאה/ShutterStock

חברת איקאה מבצעת ריקול לכ-442 אלף מנורות לילה מסוג patrull, לאחר שילד בן שנה וחצי התחשמל קלות כשניסה למשוך את המנורה מהשקע. הנציבות האמריקנית לבטיחות מוצרי צריכה (CPSC) הודיעה היום (ג) כי איקאה תסיר לאלתר את המוצר ממדפי החנויות ברחבי אירופה ובארה"ב וכן מחנות האון ליין של הרשת, תוך שהיא קוראת לצרכנים שרכשו את המוצר שלא להשתמש בו ולהשיבו לחנות.

סכנת חבלה: נדנדות איקאה יורדות מהמדפים
פעוט נחנק למוות: איקאה עוצרת מכירות של מנורות קיר


על פי החשד, כיסוי הפלסטיק המגן על חוטי החשמל שבתוך המנורה, עשוי להתנתק בקלות וכך לסכן את המשתמשים בה. זה מה שארע לילד באוסטריה שעל פי הדיווח, נפצע קלות בידו. על פי דיווחי החברה בארה"ב נמכרו עד כה יותר מ-350 אלף מנורות מסוג זה ובשוודיה כ-170 אלף מנורות והמוצר משווק ברשת כבר מ-2013.

המוצר אמנם אינו נמכר בישראל, אך כזכור רק לפני כחודש פרסמה איקאה אזהרת בטיחות בארה"ב שקראה לצרכנים שרכשו שידות וארונות מדגם MALM, הפופולריות גם בישראל, לשוב ולתקנן בחנויות בשל סכנת קריסה. אזהרה זו הגיעה לאחר ששני ילדים בארה"ב נהרגו כתוצאה מקריסה של רהיטים אלו וכן בעקבות 14 דוחות שהתקבלו בנציבות האמריקנית על קריסת רהיטים אלו לאורך השנים.

דניאלה רוגוסיק, נציגת דוברות החברה בשוודיה, ציינה בראיון לתקשורת השוודית כי "החברה בחנה כ-600 מוצרים ומצאנו כי כולם בטוחים לחלוטין לצריכה ועומדים בסטנדרטים המשפטיים. בכל זאת החלטנו להסירם בשל המקרה הפרטני".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully