וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין - אל תגן על קוזאקים נגזלים

19.8.2015 / 11:28

נשיא איגוד לשכות המסחר מתנגד לרפורמה בפנסיות. ירון בר-און סבור כי אוריאל לין לקח את הצד הלא נכון במחלוקת ומגן על הפוגעים בעובדים

ביום חמישי פנה נשיא איגוד לשכות המסחר לשרת המשפטים המבקש ממנה לפעול להוצאת רפורמת הפנסיה מחוק ההסדרים. כמצופה, מדובר בתחילתו של לחץ עצום שמופעל מצד לובי חזק של בעלי עניין ומנהלי הסדרים על מנת למנוע את העברת הרפורמה ובכך לאפשר לבעלי ההון החזקים במשק להמשיך וליהנות מעיוותים נוראיים ומעגל ניגודי עניינים יוצא דופן ממנו סובל ענף המגלגל עשרות מיליארדי שקלים בשנה.

כזכור, במסגרת הוראות חוק ההסדרים אשר אושר בשבוע שעבר ע"י הממשלה וייכנס לתוקף בנובמבר, ייכנס לתוקף גם תיקון מס' 6 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים שעניינו זכותו של עובד לבחור בעצמו את מסלול החסכון לפנסיה. מטרת התיקון לחוק היא להפחית את דמי הניהול השערורייתיים שמתאדים מכיסם של העובדים, באמצעות צמצום העלויות שכרוכות בניהול המוצרים הפנסיונים וצמצום ניגודי העניינים בשוק הפצת מוצרים פנסיוניים.

אין פלא כי מנהלי ההסדרים מזיעים כהוגן - המודל העסקי שלהם 'מת' ובחודש נובמבר, לאחר כניסת חוק ההסדרים לתוקף, הם יאלצו לעשות שמיניות באוויר בשביל להשאיר את הראש מעל הבוצה הטובענית שהם בעצמם יצרו. הם נתפסים על ידי העובדים ובצדק כמי ששיווקו להם לאורך הדרך מוצרים יקרים. העובדים אינם טמבלים והם מבינים היום כי למעשה, מנהלי ההסדרים הם הכתובת אליה יש להפנות את הזעם . ברור לכולם כי ידם הוכנסה במשך שנים עמוקות לכיס של העובדים. אין ספק כי חלק ממנהלי ההסדרים יימחקו שכן קשה לשנות מודל ועוד יותר קשה להבריא חברה שמתבססת על מודל עסקי שמלכתחילה היה חולה.

על כן חשוב להזכיר למר אוריאל לין - שהפנסיה היא נכס של העובדים ובניגוד למציאות שמנסה מר לין לייצר, הרפורמה טובה לא רק לעובדים אלא אף לכלל המעסיקים אותם הוא מתיימר לייצג.

עוד צריך להזכיר לאוריאל שכבר לפני 10 שנים, בעת חקיקת בכר, כוונת המחוקק היתה להעניק לעובד חופש בחירה, חופש אשר למרות כוונת המחוקק עדיין נמנע מהעובדים למעלה מעשור ואלה עדיין מנותבים כעדר לתוכניות ביטוח לפי 'דילים' אותם רקמו מנהלי ההסדרים שנמצאים בבעלות גופים מוסדיים ומשלמים עליו ביוקר רב.

דבר נוסף שצריך להזכיר לאדון לין הוא שבמציאות שבה מי שמשלם עבור השירות זה לא מי שבוחר את ספק השירות ומי שבוחר את ספק השירות לעובדים מקבל בחינם מהספק שבחר, שירותים שאינם בהכרח קשורים לאיכות וטיב תוכניות הפנסיה של העובדים, היא מציאות מעוותת שנשענת על מודל עסקי חולה שאין לו עוד מקום בחברה הישראלית.

ואם חרף כל זאת, מר לין מתקשה להבין את התועלת שתצמח למשק מהעברת התיקון ומתעקש לשמר את ניגוד העניינים ומניעת חופש הבחירה , אז נזכיר לו כי עשרות מיליארדי שקלים שאמורים למצוא את מקומם בתכניות הפנסיה של העובדים, מתבזבזים כדמי ניהול עודפים.

גישת הפטרונות המזוייפת כלפי העובדים וההגנה בחירוף נפש על ה"קוזק הנגזל" - אותו מועדון סגור ואקסלוסיבי של לא יותר מעשרים מנהלי הסדרים מעלה ריח רע מאוד ועולה לעובדים המון כסף.

על כן, במקום להמשיך בשיטת הסחבת, מוטב לאדון לין להושיט יד לדורית סלינגר ולסייע לה לקדם רפורמה כל כך חשובה, כי מי כמוהו יודע שעובדים אשר נמנעת מהם זכות הבחירה וכופים עליהם תוכניות יקרות עם סוכני ביטוח שלא הם בחרו, מרגישים שמישהו כאן עושה קומבינה על חשבונם, ומי כמוהו יודע שביחסי עבודה, עם חוסר אמינות וריח רע של אינטרסים זרים, קשה להתווכח.

אנא ממך מר אוריאל לין, שב הפעם בשקט ותן לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר שעושה עבודת קודש, לפעול לרווחת העובדים ולתקן עיוותים קשים. גם אם אינך מודע לכך, בסופו של עניין, עובדים מרוצים זה בראש ובראשונה אינטרס של המעסיקים.

ונסיים בפניה אישית גם לשר האוצר מר משה כחלון: כמי שהתחייב לשים את האדם העובד במרכז, אנא אל תיכנע לאינטרסנטים ואל תיתן יד לבעלי עניין ולוביסטים להמשיך למסמס במסדרונות הכנסת ולמגר רפורמות כל כך חשובות. זכור כי נבחרת על ידי הציבור על מנת להגן על הציבור מפני קיפוח זכויותיו הלגיטימיות לבחירה חופשית והוגנת. אין זה מתפקידך להגן על ה"קוזק הנגזל" ובוודאי לא על קבוצות לחץ בעלות ממון אשר מפעילות וימשיכו להפעיל עליך לחצים!

ירון בר-און, מנכ"ל ובעלים של 'הייטק סוכנות לביטוח' המתמחה בשירותי ביטוח ופיננסים לעובדי הייטק בישראל ולשעבר סמנכ"ל בסוכנות הביטוח מבטח סיימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully