וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנודתיות בשווקים תימשך; ב"י כנראה יוריד את הריבית"

23.8.2015 / 8:48

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו, לאומי שוקי הון: "גוברים הסיכויים להורדת ריבית בנק ישראל". "בתנאים הנוכחיים לא בלתי נמנע כי העלאת הריבית בארה"ב תידחה אף לשנת 2016"

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

יום שישי האחרון התאפיין בירידות שערים חדות בשוקי המניות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט כאשר מדדי המניות המובילים בארה"ב משלימים ירידה שבועית של 6% – 7%, השבוע הגרוע זה מספר שנים. בהתאמה, מדד הפחד (VIX) קפץ לרמתו הגבוהה מאז שנת 2011, שוק האג"ח הממשלתי רשם ירידת תשואות ומחיר הנפט ירד לשפל של קרוב ל-7 שנים.






הבסיס לירידות השערים בארה"ב הוא החשש מההאטה בכלכלת סין, האטה שתזלוג למקומות נוספים בעולם. החשש הלך וגבר בתקופה האחרונה, לאור נתוני מאקרו חלשים שהגיעו מסין והגיע לשיא עם פיחות היואן על ידי הבנק המרכזי בסין לפני כשבועיים. בנוסף ביום ששי פורסם בסין מדד מנהלי הרכש שירד לשפל של 6.5 שנים והצביע על האטה חריפה בסין, יותר מכפי שחשבו בשווקים. ההאטה הזו מצטרפת לירידות חדות במטבעות השווקים המתעוררים.

על רקע החשש מההאטה בסין ועל רקע פיחות היואן הולכים וגוברים הקולות הצופים כי הפד ידחה את העלאת הריבית שהייתה צפויה להגיע בחודש ספטמבר ולכל המאוחר עד סוף השנה הנוכחית. בתנאים הנוכחיים לא בלתי נמנע כי העלאת הריבית תידחה אף לשנת 2016. כך מעריך דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, בסקירה השבועית שלו.

בטווח בינוני, אומר רזניק, נראה כי החשיפה המוגבלת לסין לא צפויה להביא לירידות שערים בשוק המקומי לאורך זמן, בעיקר במידה ונראה את בנק ישראל חוזר ומוריד את הריבית, מתוך ניסיון לפעול להחלשת השקל ועל רקע האפשרות הסבירה לדחייה בעלייה בריבית בארה"ב.

האם הריבית בארץ תרד מחר?

לגבי הצפוי בישראל והחלטת בנק ישראל בנוגע לריבית לחודש ספטמבר מחר (ב') אחה"צ מציין רזניק כי "עד השבוע האחרון נראה היה כי הסיכויים להורדת ריבית קלושים, אולם לאור ההתפתחויות בשבוע האחרון, ובעיקר לאור סביבת האינפלציה הנמוכה והעובדה כי השקל התחזק מאוד בחודשים האחרונים מול סל המטבעות, בהחלט גוברים הסיכויים להורדת ריבית ואולי אף בהחלטה הקרובה השבוע".

שוק האג"ח הממשלתי צפוי היום ליהנות מירידת התשואות בעולם וסביר כי יפתח בעליות שערים, בעיקר באפיק השקלי הלא צמוד, לאור המשך ירידת מחירי הנפט וסביבת האינפלציה הנמוכה הצפויה בחודשים הקרובים. עליית ההסתברות להורדת ריבית תספק רוח גבית לשוק האג"ח הממשלתי. שוק האג"ח הקונצרני צפוי ליהנות פחות על רקע ירידות השערים הצפויות בשוקי המניות, זאת אולי למעט חברות בדירוג גבוה מאוד, המושפעות יותר מהתנהגות שוק האג"ח הממשלתי ופחות משוק המניות.

"ההתפתחויות בסין צפויות להביא לתנודתיות חריפה בשווקים בימים הקרובים. הותרת הריבית ללא שינוי ביום ב' עשויה לשוב ולחזק את השקל, כאשר הורדת ריבית צפויה להמשיך את מגמת היחלשותו מן השבוע האחרון", אומר רזניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully