וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות של מעל ל-2%; הנפט זינק בכ-10%

משה גולן

27.8.2015 / 23:30

ונצואלה ביקשה לערוך פגישת חירום של אופ"ק לאור הצניחה במחיר הנפט. דיווח: סין רכשה היום מניות גדולות. הכלכלה האמריקנית צמחה ב-3.7% ברבעון השני. טסלה מרכזת עניין לאור ביקורת יוצאת דופן של המודל

אילוסטרציה. ShutterStock
קידוח נפט/ShutterStock

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, ברקע לעליות חדות בשוקי העולם מוקדם יותר ולאור דיווח לפיו הממשל בסין מתכוון לייצב את השוק בכל מחיר עד שבוע הבא ואף רכש מניות בשוק המניות המקומי. המשקיעים מתמקדים בנוסף בנתוני הצמיחה הטובים ובכנס ג'קסון הול שיפתח בסוף השבוע.

מחיר הנפט זינק היום בכ-10% לאור בקשתה של ונצואלה לערוך פגישת חירום של OPEC (ארגון המדינות המייצאות נפט).

אתמול ננעל המסחר בעליות של יותר מ-4% והיום בורסות אירופה קופצות בחדות. הבורסות באסיה ננעלו גם הן בעליות כאשר הבורסה בשנחאי זינקה בכ-6% בשעת המסחר האחרונה, וזאת לאור דיווח בבלומברג לפיו הממשל הסיני התערב גם היום בשוק ורכש מניות גדולות בשוק המניות. ע"פ הדיווח, הממשל מעוניין לייצב את השוק עד ה-3 בספטמבר, היום בו יתקיים במדינה מצעד צבאי ענק לציון 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה.

גורם נוסף שתומך בסנטימנט החיובי הוא העליות במחירי הנפט. החוזים על הנפט מסוג WTI זינקו היום בכ-10.3% ל-42.56 דולר לחבית.

הסיבה לזינוק במחיר הנפט היא כנראה בקשתה של ונצואלה לערוך פגישת חירום של OPEC. ונצואלה ביקשה גם שהארגון ישקול שיתוף פעולה עם רוסיה, שאינה חברה בו, על מנת להלחם בירידה במחיר הנפט. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

הכלכלה האמריקנית צמחה בקצב מהיר יותר של 3.7% ברבעון השני, כך עולה מהנתונים שפורסמו היום. זאת, לעומת ההערכה הראשונית שעמדה על 2.3%. אנליסטים צפו קריאה של 3.3%, אולם הגידול המפתיע בהשקעות העסקיות הקפיץ את הנתון. ההשקעות העסקיות ברבעון השני קפצו ב-3.2%. הוצאות הצרכנים, מנוע הצמיחה העיקרי של הכלכלה האמריקנית, עודכנו מעלה ל-3.1% במקום 2.9%. האינפלציה, כפי שנמדדת במדד המחירים, עלתה בקצב שנתי של 2.2%, לאחר שירדה בקצב שנתי של 1.9% ברבעון הראשון.

בנוסף, פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות - אלה נפלו ב-6,000 ל-271 אלף תביעות. מדובר בירידה הראשונה לאחר 4 שבועות רצופים של עלייה. כך, תביעות האבטלה ממשיכות להיות מתחת לרף 300 אלף כבר 25 שבועות. מדובר ברצף הארוך ביותר מזה כ-15 שנים.

המשקיעים נושאים עיניהם לעבר ג'קסון הול, שם יפתח מחר הכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים וכלכלנים בכירים. בוול סטריט יחפשו בעיקר רמזים בנוגע להתייחסות הפד לנפילות האחרונות בשוקי העולם ולהשפעה שתהיה להן, אם בכלל, על החלטת הריבית הקרובה ב-17 בספטמבר.

בין המניות הבולטות, נציין את טיפאני ( 83.29 -2.10% ) שפרסמה דוחות שלא עמדו התחזיות המוקדמות. חברת Dollar General ( 74.27 -3.18% ) , מנגד, עקפה את תחזית הרווח.

טסלה ( 242.99 +8.07% ) ריכזה עניין רב על רקע ביקורת חמה במיוחד של Consumer Reports, שהעניקה למודל S של יצרנית הרכב החשמלי ציון יוצא דופן של 103 נקודות מתוך 100 אפשריות.

חברת הציוד הרפואי Greatbatch (סימול: GB) הודיעה כי היא רוכשת את החברה הפרטית Lake Region Medical תמורת 730 מיליון דולר במזומן ומניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully