וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות; אלוט זינקה ב-8.5%

עדי בן ישראל

30.8.2015 / 16:50

ביום שישי נרגעו הרוחות בבורסות בעולם אחרי שבוע סוער במיוחד. סטנלי פישר מאותת: העלאת הריבית בארה"ב קרובה. בבנקים ממליצים למשקיעים לא למכור מניות - אבל גם לא לקנות. האם הריבית בארה"ב תעלה בספטמבר?

הבורסה לניירות ערך, תל אביב אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בעליות שערים לאור רגיעה שהסתמנה בשווקים בסוף השבוע לאחר שבוע סוער במיוחד בבורסות. מחזור המסחר הסתכם בכ-533 מיליון שקל.


ביום חמישי נרשמו עליות חדות בשוקי חו"ל והבורסה הגיבה בהתאם. ביום שישי נסחרו הבורסות במגמה מעורבת וביציבות שאפיינה תקופות רגועות יותר, אחרי שבוע של רכבת הרים של ממש בשווקים במהלכו התערב הממשל בסין באמצעות הורדת הריבית, הזרמת נזילות לשוק ואפילו רכישת מניות גדולות בבורסה.


אז מה בפוקוס כעת? ובכן, בשבוע הקרוב ימשיכו השווקים לעסוק בהאטה הכלכלית בסין ובהשלכותיה על הכלכלה הגלובלית, אך לא פחות חשוב מזה, חודש ספטמבר בפתח ועמו מתגברים החששות מהעלאת ריבית בארה"ב. למרות שהסיכוי לכך אינו גבוה ורבים סבורים שהפדרל ריזרב ידחה זאת להחלטת הריבית הבאה, סגן יו"רית הפד סטנלי פישר שידר בסוף השבוע עסקים כרגיל ונשמע נצי במיוחד, כשאמר שלא צריך לחכות לאינפלציה של 2% כדי להעלות את הריבית.

קשה להכריז על סיומו של התיקון הגדול בשווקים, על-אף הרגיעה האחרונה. אנליסטים ומנהלי השקעות בוול סטריט מעריכים שזה לא הסוף, ובכל זאת, במחלקות מחקר בישראל יש מי שממליץ לציבור לא למכור מניות - אבל גם לא לקנות. כלכלני בנק לאומי כתבו בסקירתם השבועית כי האפיק המנייתי ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון ביחס לאפיקי השקעה מסוכנים אחרים, אך לראשונה מזה חודשים רבים הם ממליצים שלא להגדיל את החשיפה למניות, ולא לבצע שינויים חדים בהרכב תיקי ההשקעות על רקע הטלטלות בשווקים.

גם כלכלני בנק אגוד ממליצים שלא לשנות את ההחזקה במניות, לאחר שלפני שבועיים המליצו לממש רווחים ולהפחית חשיפה מנייתית. הכלכלנים מותירים את המלצתם לשבוע הקרוב על כנה: החזקה של 22% במניות בתיק מייצג ו-36% בתיק ספקולטיבי.

מבין המניות הבולטות היום בשוק ישנן לא מעט מניות דואליות שחזרו מהמסחר בוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיוביים והן עלו היום. אודיוקודס ( 1,290 +4.20% ) חזרה עם פער חיובי של 6%, אלוט תקשורת ( 2,128.00 +8.46% ) עם 8.6%, איזיצ'יפ ( 8,779 +4.79% ) עם 5.8%, ביוליין ( 571.2 +11.50% ) עם 17% וזו רק רשימה חלקית.

כלכלית ירושלים ( 1,337.00 +22.21% ) ריכזה עניין לאחר שאמש נחתם הסכם למכירת מניות השליטה בחברה לידי האחים נקש.

מניית אל על ( 151.5 -5.90% ) רשמה ירידה חדה בעקבות זינוק של כ-10% במחיר הנפט ביום שישי.

מניות הסלולר פרטנר ( 1,712 -0.70% ) וסלקום ( 2,523.00 -1.45% ) המשיכו לרכז עניין לאור הודעתה של גולן טלקום על חיפוש אחר רוכש לחברה, והדיווח הרשמי של סלקום לאחר מכן שהיא בוחנת לרכוש את גולן.

עדכון ראשון 8:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully