אושרה להפקדה: 480 יח"ד ביבנה במסגרת פינוי-בינוי

במסגרת התכנית יפונו וייהרסו 92 דירות, ובמקומן יוקמו 5 מגדלים - ארבעה בני 21 קומות ואחד נוסף בן 28 קומות - בפרויקט שמשקף מקדם כלכלי של 5.2 דירות חדשות על כל דירה ישנה שתיהרס

פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז אישרה לאחרונה להפקדה תכנית פינוי-בינוי להקמת 480 יחידות דיור ברחוב חרמון ביבנה, לרבות 1,400 מ"ר שטחי מסחר, בעלות מוערכת של 200 מיליון שקל. שטח התכנית המדובר הוא 18.5 דונמים והוא מצוי בחלקה הצפוני-מזרחי של העיר.

במסגרת התכנית יפונו וייהרסו 92 דירות, ובמקומן יוקמו 5 מגדלים - ארבעה בני 21 קומות ואחד נוסף בן 28 קומות - בפרויקט שמשקף מקדם כלכלי של 5.2 דירות חדשות על כל דירה ישנה שתיהרס.

החברה היזמית,, קבוצת אלמוג בבעלות איציק אמסלם, תקים את המגדל הראשון בטרם תהרוס את המבנים הישנים, כך שהדיירים המפונים יוכלו לעבור להתגורר בו ללא תקופת מעבר של פינוי והמתנה עד לגמר הבנייה.

על פי התכנית, במקום הדירות הקיימות בנות 3 חדרים ששטחן 70 מ"ר, יקבלו הדיירים הנוכחיים דירות חדשות בנות 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר בנוי וכן מרפסת בשטח של 12 מ"ר, חניה ומחסן. שאר הדירות ישווקו על ידי היזמים במחיר של החל מ-1.35 מיליון שקל לדירת 4 חדרים.

עוד קבעה הוועדה המחוזית כי תמהיל הדירות המוצע בפרויקט יתוקן כך ש-20% מיחידות הדיור יהיו בגודל של עד 80 מ"ר, והשאר ייקבעו עם ממוצע של 120 מ"ר, לא כולל מרפסות. כמו-כן, לאור צפיפות הדיור הגבוהה והחריגה בתכנית שאושרה - 62 יחידות דיור לדונם נטו - תיחשב כל תוספת דיור מעבר למאושר ל"סטייה ניכרת". כן תכנית מפורטת מקומית לאיחוד וחלוקה בשטח יהוו תנאי להוצאת היתרי בנייה.

התכנית היא אחת משלוש תכניות פינוי-בינוי המקודמות בימים אלה בשכונות מזרח יבנה, לצד נאות אשכול ונאות שז"ר.

יוסי בר דוד, מנכ"ל אלמוג פינוי-בינוי, אמר: "שיתוף פעולה ואמון בין כל רשויות התכנון, הרשות המקומית ודיירי המתחם, הביאו פרויקט זה לבשלות מהירה ואיכותית. אנו שמחים וגאים להוביל מהלך זה לרווחת דיירי המתחם ולעידוד הבינוי באזורי הביקוש".