וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסת תל אביב: מניות הגז צונחות

הלל קורן

31.8.2015 / 9:56

על רקע הירידות בבורסות אסיה - גם המסחר בבורסה התל אביבית מתנהל בירידות. גילוי הגז במצרים משפיע על מניות חברות הגז בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחה שלילית הבוקר (ב') בבורסת תל אביב, ברקע ירידות השערים שנרשמות בבורסות אסיה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בורסת שנחאי חזרה לסורה, ונסחרת בירידות שערים ניכרות. מניות הגז צונחות בצל תגלית הגז הענקית במצרים, ועל כך בהמשך. בשל הקריסה במניות הגז, המסחר נפתח באיחור לאחר "פתיחה אנגלית".

בשבוע הקרוב ימשיכו השווקים לעסוק בהאטה הכלכלית בסין ובהשלכותיה על הכלכלה הגלובלית, אך לא פחות חשוב מזה, חודש ספטמבר בפתח ועמו מתגברים החששות מהעלאת ריבית בארה"ב.

למרות שהסיכוי לכך אינו גבוה ורבים סבורים שהפדרל ריזרב ידחה זאת להחלטת הריבית הבאה, סגן יו"רית הפד סטנלי פישר שידר בסוף השבוע עסקים כרגיל ונשמע נצי במיוחד, כשאמר שלא צריך לחכות לאינפלציה של 2% כדי להעלות את הריבית. ביום ו' הקרוב יקבלו השווקים עוד תזכורת בנוגע לבריאות הכלכלה האמריקאית, עם פרסום דוח התעסוקה לחודש אוגוסט.

מניות במוקד

דלק קבוצה ( 94,500.00 -10.00% ) , אבנר ( 240.00 -11.08% ) , דלק קידוחים ( 1,217.00 -13.99% ) ורציו ( 29.40 -14.78% ) מרכזות עניין שלילי רב, זאת לאחר שענקית האנרגיה האיטלקית Eni הודיעה אתמול כי חשפה שדה גז טבעי "סופר-עצום" סמוך לחופי מצרים. בהודעה שפרסמה החברה היא טענה כי מדובר בשדה הגז הטבעי הגדול ביותר שנמצא בים התיכון. "אחרי פיתוח מלא, התגלית עשויה לספק את צרכי הגז של מצרים למשך עשורים", נכתב בהודעת החברה.

ע"פ הערכות החברה המאגר מכיל כ-30 TCF. לשם השוואה היקף הגז במאגר "לוויתן" בישראל עומד על 22 TCF. גורמים בשוק הגז הישראלי מעריכים עוד כי התגלית חוסמת כמעט סופית את עסקת ייצוא הגז למצרים, גם מתמר וגם מלוויתן.

בזק ( 720.00 +2.13% ) הציגה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2015. ברבעון הזה אוחדו לראשונה תוצאות yes עם בזק, מה שהשפיע כמובן על הדוחות במידה משמעותית. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-2.6 מיליארד שקל לעומת כ-2.25 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%. בשורה התחתונה דיווחה בזק על ירידה של כ-40% ברווח הנקי לרמה של כ-482 מיליון שקל (הירידה החדה - בעיקר על רקע הרווח ממכירת מניות חברת קורל תל ברבעון המקביל).

כלכלית ירושלים ( 1,337 ) זינקה אתמול ברקע החתימה על הסכם למכירת מניות השליטה בחברה לידי האחים נקש.

אל על ( 150.1 -0.92% ) מוסיפה לרכז עניין ברקע התנודתיות הרבה במחירי הנפט, המשפיעים ישירות על שורת הרווח של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully