וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקט ישראל" מגיע לאילת: "פוטנציאל של 324 אלף ארוחות"

6.9.2015 / 14:04

עמותת לקט ישראל פועלת לאסוף עודפי מזון מבתי מלון ברחבי הארץ ולהעבירם לנזקקים. "צריך פשוט להשקיע בתשתיות של איסוף והצלת מזון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיות של פרויקט לקט ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם סיומה של חופשת הקיץ, חותמים ארגון "לקט ישראל" ובתי מלון ברחבי הארץ, שיתוף פעולה פורה ובמסגרתו נאספו כ-168 אלף ארוחות חמות, המועברות כתרומה לנזקקים, כך עולה מנתונים שאסף ארגון לקט ישראל, הפועל מעל עשור להצלת עודפי מזון והעברתם לנזקקים ולעמותות התומכות בהם.

רויקט איסוף המזון של ארגון לקט ישראל ורשתות בתי המלון, מתנהל כבר מזה תקופה, אך ניכר כי בשנה האחרונה הידקו הצדדים את שיתוף הפעולה, לאחר שהחלו לפעול גם בבתי המלון בעיר הנופש הדרומית - אילת. לדבריו של גידי כרוך, מנכ"ל הארגון, "אילת מונה כ- 65 בתי מלון המהווים מקור בלתי מנוצל של עודפי מזון ועל כן החלטנו לשלב כוחות עם בתי המלון בעיר, על מנת לספק אלפי ארוחות שיכולות להגיע לאלפי אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת ביניהם ילדים". על פי נתונים שאסף הארגון, שיתוף פעולה זה הוא בעל פוטנציאל לאיסוף כ-324,000 ארוחות בחודש, הנאמדות בשווי של כ-6,780,000 שקלים.

מי שהייתה חלוצת הפרויקט, הינה רשת מלונות פתאל שהחלה לשלב כוחות עם הארגון לפני כשנה, ב-9 בתי מלון של הרשת באילת ולאחר פיילוט מוצלח שארך מספר שבועות. אביה מזרחי מגן, מנכ"ל אזור אילת ברשת פתאל מסבירה כי "על בתי המלון חל איסור לשמור ולאגור מזון ועל כן החלטנו לצאת לפרויקט הזה יחד עם הארגון ובמקום להשמיד ולזרוק את המזון לפח, אנו תורמים אותו חזרה לקהילה, תוך הקפדה על בטיחות המזון ושמירה על רמת היגיינה גבוהה בעת שינועו והעברתו לעמותות". גם רשת מלונות "ישרוטל" שהצטרפה לפני מספר חודשים אחדים לפרויקט, כבר מכתירה אותו בהצלחה, לאחר שעל פי גולן כהן, מנכ"ל מלון רויאל ביץ' אילת, רק בחודשי יולי-אוגוסט נאספו ממלונות הרשת כ-12,000 מנות מזון, שנתרמו חזרה לקהילה. לדבריו של כהן "בחודשים יולי-אוגוסט עברו במלון הרויאל ביץ' בלבד כ-50 אלף אורחים ולכן קל להבין שמדובר בכמויות אוכל אסטרונומיות, שאלמלא שיתוף הפעולה הנוכחי היה נזרק לפח".

יש לציין כי בשל המרחק הרב ודרישות בטיחות המזון, נבנה עבור היוזמה מודל איסוף ייחודי ומחמיר, תחת פיקוחה של מנהלת מחלקת תזונה ובטיחות מזון של לקט ישראל ובייעוץ חברת שר המתמחה בבטיחות מזון. פיני פפר, מנהל מחלקת קשרי עמותות בלקט ישראל, מסביר כי "לצורך המשימה המיוחדת, נבנה ארגז קירור ייעודי בנפח של 24 מטרים מעוקבים, שמגיע לטמפרטורה מינימלית של מינוס 18 מעלות ומאפשר את העברתו של המזון בצורה הבטוחה ביותר". לדבריו, מדי יום מגיעה משאית ההובלה הייעודית מבאר שבע לאילת ואוספת בדרכה מספר מתנדבים ומלגאים המסייעים במלאכה; הצוות מגיע למלונות ואוסף ממטבחי בתי המלון מזון בטמפרטורה של 70-65 מעלות ומעבירו למשאית ומשם לעמותות השונות.

תהליך השינוע המורכב של המזון אל העמותות השונות, בשל הרגישות הקיימת בהעברתו, מהווה כיום את אחד החסמים המרכזיים המונעים כיום תרומת עודפי מזון על ידי בתי מלון וחברות הסעדה. בישראל כידוע, לא קיימת חקיקה מיוחדת לקידום הצלת עודפי מזון, שמטרתה להגן על תורמי מזון ועמותות מזון, העומדים בסטנדרטים של בטיחות מזון, מפני אחריות לנזקים שעלולים להיגרם בשל המזון שנתרם על ידם. ארגון לקט ישראל פועל בעזרתם של כ-55 אלף מתנדבים ומשמש כארגון המומחה לאיסוף עודפי מזון וככתובת לכל צרכי הביטחון התזונתי של מאות עמותות ומוסדות סיוע, אשר באמצעותן מגיע הארגון ל- 140,000 אנשים בכל רחבי הארץ. על פי נתוני לקט ישראל לשנת 2014, בהשקעה של 30 מיליון שקלים (עבור תשתיות, כוח אדם, לוגיסטיקה), מוצל מזון בערך של 104,000,000 שקלים

לדברי כרוך, ערב השנה החדשה, "זה הזמן לעלות בפני המחוקק וקובעי המדיניות בישראל את הנחיצות בקידום חקיקה שתגן על תורמי עודפי מזון הפועלים בתום לב מחד ותקדם השקעה בתשתיות לאיסוף עודפי מזון מאידך. במקום שהמדינה תשקיע בכרטיסים מגנטיים לרכישת מזון במרכולים ובהקצאת משאבים כספיים לתמיכות שמטרתן, בין השאר, רכישת מזון, היא צריכה פשוט להשקיע בתשתיות של איסוף והצלת מזון וכך עבור אותו סכום של השקעה תספק יותר מזון ליותר נזקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully