וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 20% בניסיונות הברחה וזיוף של מזון

מיכל רז-חיימוביץ'

6.9.2015 / 16:12

משרד החקלאות דיווח כי לקראת החגים נרשמות עליות במקרי הברחות וזיופי המזון. בסוף השבוע נתפסו מוצרי מזון מזויפים ומוברחים בפתח-תקווה, ובהם ביצים, דבש ושמן זית

מזון מזויף. יחצ, גלובס
מזון מזויף/גלובס, יחצ

בימים הקרובים יפקדו המוני הקונים את החנויות ואת הרשתות בהסתערות לקניית מוצרי מזון לחג. יש מי שמנסה לנגוס מעוגת הקניות הזו בדרך לא חוקית, כאשר לקראת חגי תשרי המתקרבים מזהים במשרד החקלאות עלייה של 20% בניסיונות ההברחה והזיוף של מוצרי מזון, בהם ביצים, שמני זית, דבש ועוד.

לשם ההמחשה, בחודש רגיל מתמודדים פקחי המשרד עם כ-25 אירועי הברחת מזון, ואילו החודש עלה מספר המקרים, כאשר רק בסוף השבוע נתפסו מוצרים מזויפים ומוברחים בפתח-תקווה.

מפקחי המשרד, בשיתוף הווטרינרית הרשותית, פשטו בסוף השבוע על חנויות בפתח-תקווה, שם נמצאו מוצרי מזון מזויפים אשר הוצגו למכירה לציבור הרחב, ביניהם: 10,500 ביצים עם חותמת מזויפת של מכון מיון קיים ומאושר, אך מקורן בשטחי הרשות הפלסטינית וחותמותיהן מזויפות; 50 צנצנות של דבש מזויף של משווק מאושר, אך בבדיקה מולו עלה כי הדבש לא הגיע ממנו וכי התוויות זויפו; ו-30 בקבוקי שמן זית מזויפים, ללא תווית יצרן כנדרש בחוק בבקבוקים מאולתרים.

כלל המוצרים הושמדו, ונגד החשודים נפתחו הליכים משפטיים. במקביל, נגד המקום החל הליך להוצאת צו מינהלי לסגירת העסק.

אירוע נוסף שנמנע במהלך סוף השבוע היה ניסיון לשחיטה של פרה מחוץ לבית מטבחיים וניסיון למכור את בשרה. מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר איתרו רפתן במושב פטיש סמוך לאופקים, שביצע שחיטה שחורה לפרה במשקל של 900 ק"ג ברפת, ללא כל תנאים סניטריים בסיסיים, ללא בדיקה מקדימה של רופא וטרינר, ללא פיקוח ובניגוד לחוק. הבשר הושמד בצו רופא וטרינר, ונגד החשוד נפתחו הליכים משפטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • זיוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully