וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין זמן? אפליקציית עושים שוק תדאג לירקות הטריים

11.9.2015 / 11:30

מי שאוהב את הסחורה בשוק אך לא מצליח לפנות זמן לפקידתו יכול להיעזר באפליקציית עושים שוק שמאפשרת לרכוש סחורה מבאסטה מסוימת או להשוות מחירים בין הבאסטות השונות. המיזם פועל כיום רק בשוק נתניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמנה מבאסטה מסוימת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוהבים את השוק אבל לא מוצאים ממש זמן לבקר בו? מיזם חדש בשם "עושים שוק" מחבר בין הסוחרים ללקוחות ומאפשר להזמין סחורת שוק טרייה, במחירי שוק, עד בית הלקוח ובלחיצת כפתור אחת.

המיזם שעלה לפני כחודש לאוויר ופעיל בשלב זה רק בשוק נתניה, הוא פרי מחשבתו של היזם עומר בוני, שהחליט לשלב בין שתי אהבות - פיתוח אפליקציות וקנייה בשוק. "את שוק נתניה, כיליד העיר, הייתי פוקד מדי שישי במשך שנים, כדי לערוך את הקנייה השבועית שלי. אבל בשלב מסוים בחיים כבר לא ממש מצאתי את הזמן לעבור שם כל שבוע ומצאתי את עצמי מזמין משלוחים מרשתות השיווק בגלל הנוחיות והמהירות של העניין" מספר בוני. אבל לטענתו, הסחורה שרכש ברשתות השיווק אינה משתווה מבחינת האיכות, הטריות והמגוון לזו הנמכרת בשוק ולכן החליט לייצר פלטפורמה שתאפשר גם לסוחרים למכור את מרכולתם און ליין.

ואיך זה עובד?

"עושים שוק" הוא מעין מרקט פלייס אינטרנטי שבו כל סוחר שמצטרף לשירות, מפעיל חנות אינטרנטית הכוללת את הסחורה שהוא מציע באותו היום ומעדכן את מחיריה בכל זמן נתון. לקוחות יכולים לבחור בין קנייה מבאסטה ספציפית או עריכת השוואת מחירים בין כלל הבאסטות המציעות סחורה תחת אותה הקטגוריה וכך לערוך את סל הקניות הרצוי להם.

"כמו בשוק האמתי, אנחנו מאמינים שיש צרכנים לכל סחורה ולכן הלקוחות יכולים להיתקל באותה הבאסטה בעגבנייה הנמכרת ב-5 שקלים לק"ג ועגבנייה הנמכרת ב-8 שקלים לק"ג, כשההבדל ביניהן כמובן הוא רמת האיכות והטריות, כך שכל לקוח יוכל לבחור את הסחורה שמתאימה לו", מסביר בוני. לדבריו, חוקי השוק פועלים גם באינטרנט ולכן, סוחרים לא יערכו מבצעי "לוס לידר" ויציעו סחורות במחירי רצפה (דוגמת עגבנייה בשקל), כך שסל הקניות יהיה הרבה יותר עקבי בשוק מאשר ברשתות המזון שיכולות לשחק עם המחירים מדי יום. כמו כן, מדגיש בוני שהמחיר הנקוב לכל מוצר ומוצר, הוא המחיר הסופי שמוצע גם ללקוחות המבקרים בשוק והוא אינו כולל עמלה כלשהי למפעיל המיזם.

כדי לממש את הרעיון, חילק בוני לכל סוחר שהצטרף למיזם טאבלט ובו אפליקציה שדרכה הוא יכול לשלוט בהיצע המוצרים ובמחיריהם, בצורה מהירה ויעילה. לדבריו "יש קטגוריות שבהן המחירים משתנים בתדירות גבוהה מאוד כמו הפירות והירקות שמתעדכנים מדי יום ויש קטגוריות ששינויי המחירים בהן הוא פחות תדירה, כמו מעדניות, דגים ושתייה. אנחנו לא מתערבים לסוחרים בתהליך עדכון המחירים ולכן, סוחר שלא יעדכן את המחיר הנכון יאלץ למכור את הסחורה במחיר שנקוב באתר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוואת מחירים בין באסטות שונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ההזמנות ניתן לערוך בשני סבבים עיקרים - אם ההזמנה בוצעה עד שעות הבוקר המוקדמות ניתן לקבל את הסחורה עוד באותו היום ואם ההזמנה בוצעה בשעות הצהריים והילך, הלקוח יקבל את המשלוח ביום שלמחרת. על מנת לפעול ביעילות ומהירות, הקים בוני מרכז לוגיסטי בתוך השוק שפועל מדי יום לאיסוף הסחורות וחלוקתן בבתי הלקוחות וכן מעניק שירות לבעלי הבאסטות שזקוקים לכך בעת הפעלת השירות. כרגע המיזם מפעיל את שירות המשלוחים בין הרצליה לחדרה בעלות של 25 שקלים ולטענת בוני, לאחר החגים יורחב השירות לכל אזור השרון.

הזמנת סחורה מהשוק עד הבית היא אמנם לא רעיון חדש, אך לדבריו של בוני הפלטפורמות שקיימות כיום אינן משתוות לזו שפיתח, בעיקר בשל העובדה שהן אינן מאפשרות ללקוח לבחור בין הבסטות השונות או לערוך השוואת מחירים בין הסוחרים - דבר שעשוי להוזיל את סל הקניות שלהם. "יש מיזמים שקוראים לעצמם שוק, אבל שוק אמיתי באינטרנט לא היה קיים" מסביר בוני. "המיזמים שפועלים היום, עובדים בצורה כזו שהם פותחים האנגר, קונים סחורה בכמות סיטונאית מהשוק, ממש כמו בסופר ואז מוכרים אותם באינטרנט מהמחסן וזאת מבלי שהלקוח ידע מי ה"אמא והאבא" של הסחורה". טרם עליית המיזם, בילה בוני כחצי שנה בשוק על מנת להכיר מקרוב את הסוחרים, את אופן העבודה שלהם והתרבות הארגונית הייחודית לשוק כשמטרתו העיקרית היא לייצר קהילת סוחרים מגובשת שתאפשר ללקוחות להנות מסחורת השוק, במחירים של השוק, גם אם אינם יכולים לפקוד אותו מדי שבוע.

לדברי בוני, הוא נמצא בימים אלו בחתימת חוזים עם סוחרים כבר בשלושה שווקים נוספים ברחבי הארץ ולא רחוק היום לדבריו שנוכל לערוך קניות און ליין בעוד שורה ארוכה של שווקים.

  • עוד באותו נושא:
  • שוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully