מכרז ל-1,471 יח"ד מתעכב בשל חשש לתיאום מחירים

התוצאות של מכרז בקריית גת המתייחס ל-4 מתחמים המאפשרים בנייה של 1,471 יחידות דיור מתעכב כבר יותר מחודשיים בשל חשש לתיאום מחירים שנעשה בו ע"י גורמים שהגישו הצעות

קריית גת / צילום: אייל פישר
קריית גת / צילום: אייל פישר

קבלנים שהגישו הצעות במכרז בקריית גת שפורסם בעקבות הסכמי-הגג מתלוננים על עיכוב בתוצאות המכרזים. מדובר במכרז המתייחס ל-4 מתחמים המאפשרים בנייה של 1,471 יחידות דיור, ושפורסם עוד בגל השיווקים הגדול של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בחודש דצמבר 2014, אך מועד סגירתו נדחה כבר כמה פעמים. בסופו של דבר נסגר המכרז בתחילת חודש יולי האחרון, אך מאז לא פורסמו תוצאותיו.

ל"גלובס" נודע כי הסיבה לעיכוב תוצאות המכרז היא חשש לתיאום מחירים שנעשה בו על-ידי גורמים שהגישו הצעות, ומסיבה זו מתעכבת ועדת המכרזים בפרסום הזוכים גם יותר מחודשיים מאז שהמכרז נסגר.

בד בבד, קבלנים שהגישו הצעות מתלוננים על כך שהיעדר תשובות מצד רמ"י מונע מהם לגשת למכרזים אחרים. "המכרז כבר נסגר, הגשנו הצעות, יש ערבות בנקאית, ואנחנו ממתינים", אמר אחד היזמים שניגשו למכרז. "אנחנו מנסים לקבל תשובות מהעירייה או מרשות מקרקעי ישראל - ואין קול ואין עונה. צריך להבין שאחרי שאנחנו משכיבים כספים על מכרז, אנחנו לא יכולים לגשת למכרזים אחרים. אם נזכה במכרז אחר, ופתאום אחרי כמה חודשים נקבל הודעה שזכינו גם במגרש במכרז הזה - זו בעיה. אי-אפשר להתנהל ככה".

גורם אחר שניגש לאותו המכרז הסביר שלמכרז הקודם שנסגר בשכונה התקבלו תוצאות תוך שבועות ספורים, וכעת מדובר באירוע חריג. "אין לנו זכות למשוך חזרה את ההצעה שלנו ולהמשיך הלאה למכרזים אחרים", הסביר אותו הגורם. "אנחנו בני-ערובה בידי המינהל שמעכב הכול. אנחנו חוששים שמדובר בעיכוב שהסיבה שלו היא המאבקים בין העירייה לבין המדינה בגלל הסכם-הגג, אבל זה לא צריך להיות על הגב של היזמים. המדינה למעשה מרתקת ככה את השוק. במקום לבטל המכרז, ולהגיד למי שהגיש הצעות 'קחו הכסף וכשיהיה פיתרון לבעיה נפרסם את המכרז שוב', אנחנו ממתינים. הם יכולים למשוך את התוצאות גם במשך חצי שנה על-פי החוק. אבל זה לא הגיוני וזה גורם נזק לשוק. אני חשוף עכשיו לזכייה במכרז, ולא יכול להיות חשוף לשני מכרזים כאלה בעת ובעונה אחת".

ברשות מקרקעי ישראל אישרו כי המכרז נסגר אך התוצאות עדיין לא פורסמו, ומסרו כי הסיבה לעיכוב היא "הליך בירור שמתקיים בעניין הצעות שהתקבלו במכרז לאור חשד לתיאום מחירים".