וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המלפפון, הקישוא והפלפל דווקא יורדים

אילנית חיות

30.9.2015 / 16:09

מחיר המלפפון צנח הבוקר למחיר סיטונאי של 3.7 שקלים לק"ג - ירידה של 70% מהשיא שקבע לפני שבוע

מלפפונים. ShutterStock
מלפפונים/ShutterStock

לצד העלייה הנמשכת במחיר העגבנייה, מחירי המלפפון והקישוא דווקא רושמים ירידה. מחיר המלפפון צנח הבוקר למחיר סיטונאי של 3.7 שקלים לק"ג - ירידה של 70% מהשיא לפני שבוע, 11 שקלים לק"ג; נמוך מעט ממחירו לפני חודש, 4 שקלים לק"ג; ונמוך ב-23% ממחירו לפני חודשיים, 4.8 שקלים לק"ג.

מחיר הקישוא ירד למחיר סיטונאי של 6.5-7 שקלים לק"ג - ירידה של כ-45% מהשיא לפני שבוע, 12-12.5 שקלים לק"ג; אך עדיין גבוה, בהתחשב בכך שלאחר מרווח קמעונאי הוא אמור להימכר לצרכן בכ-8 שקלים לק"ג.

הפלפל האדום נמכר היום (ד') בשוק הסיטונאי ב-11-11.5 שקלים לק"ג - ירידה קלה של חצי שקל לק"ג בשבוע האחרון. למרות מחירו הגבוה של הפלפל, משרד החקלאות לא הכריז על כל צעד שעשוי לסייע להורדת מחירו לצרכן.

מגמת עליית מחיר הפלפל נמשכת מספר חודשים, וכבר לפני חודשיים מחירו בשוק הסיטונאי עמד על 8-8.5 שקלים לק"ג. בשבועיים האחרונים המחירים עוד עלו, ולאור צמצום שטחי גידול הפלפלים בישראל, ירידה במחיריהם לא נראית באופק. בשוק יש מי שמעריך כי מחירו של הפלפל ימשיך לעלות גם בחורף הקרוב.

"רשתות השיווק הקיזו דם"

ירידת מחיר המלפפון, שהחלה כבר אתמול (ג'), באה לידי ביטוי במחירים לצרכן רק באופן חלקי. בנוסף, ישנה שונות רבה במחירי הירקות בין סניפים שונים של אותה הרשת.

כך למשל, בשופרסל בטבריה ובדימונה נמכר היום מלפפון ב-7.9 שקלים לק"ג, ואילו בסניף הרשת באילת נמכר המלפפון ב-5.9 שקלים לק"ג. ברשת יינות ביתן באילת נמכר המלפפון ב-9.9 שקלים לק"ג, אך בסניפים אחרים של הרשת המחיר נמוך יותר. בסניף רמי לוי בשילת לא ניתן היה למצוא הבוקר מלפפונים ועגבניות.

ברשתות השיווק מתוסכלים מהפניית חיצי הביקורת אליהם בכל הקשור למחירי הירקות. לדברי אחד הקמעונאים, "מחיר המלפפון ירד כבר אתמול, אך היה קשה להוריד את מחירו לצרכן, כי רוב הסחורה שנמכרה ברשתות נרכשה יום קודם במחיר גבוה. היום אין סיבה למכור את המלפפון במחיר של 5.9 שקלים לק"ג. מצד שני, חייב להבין שרשתות השיווק הקיזו דם על המלפפון והעגבנייה בשבועיים האחרונים. רכשנו במחיר של 10-11 שקלים מלפפון, ומכרנו בפועל ב-7-10 שקלים לק"ג.

"בעגבנייה הרשתות עדיין מפסידות כסף, ולכן חלקן בוחרות למכור את המלפפון במחיר גבוה יותר ב-2 שקלים לק"ג, כדי לתקן את הנזק ממכירת העגבנייה. בתקשורת שמים כל הזמן את הפוקוס על הרשתות, ואנחנו לא האשמים. בשבועות האחרונים מחלקות הירקות גורמות נזקים כספיים אדירים לרשתות".

לדברי אותו קמעונאי, חלק מהרשתות בוחרות במכוון לרכוש כמות מועטה של ירקות על-מנת לצמצם נזקים כספיים ממכירתם בהפסד. "בחלק מהרשתות רואים שילוט על מחירים אטרקטיביים בירקות, אבל אין שם סחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully