וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר העגבניות ממשיך לזנק: עד 20 שקל לק"ג

אילנית חיות

1.10.2015 / 13:41

היבוא המתוכנן יגיע לשוק רק בעוד שבועיים. שלום נעמן, מבעלי רשת מחסני השוק, מעדיף בינתיים להפסיד: "אם עגבנייה עולה לנו 9-13 שקלים לק"ג, ואנחנו מוכרים אותה ב-5-8 שקלים לק"ג במדף - ברור מה ההפסד הנגרם לנו"

אילוסטרציה. ShutterStock
עגבניות/ShutterStock

כאילו לא די בשיא שכבשה העגבנייה השבוע, מחירה ממשיך לזנק גם היום (ה'): הבוקר נמכרה עגבנייה בשוק הסיטונאי ב-13-14 שקלים לק"ג - עלייה של 13%-16% ביחס לאתמול. בתוך חודש השלימה העגבנייה זינוק של 180% במחיר. כך, לצרכן נמכרו היום עגבניות במחירים שהגיעו עד 20 שקלים לק"ג.

מחירן הסיטונאי של עגבניות השרי זינק ל-14-15 שקלים לק"ג - עלייה של 12%-15% מאתמול. בחודש האחרון הכפילו עגבניות השרי את מחירן.

ביום ג' השבוע הכריזו שרי האוצר והחקלאות על צעדים לעידוד יבוא עגבניות לישראל, על-מנת להגדיל את ההיצע ולרסן את המחירים. אולם בכירים בשוק מעריכים, כי היבוא יגיע רק בעוד שבוע-שבועיים, וגם אז לא יהיה בו כדי לרסן את המחירים בצורה משמעותית.

לדברי דודו חמואל, מנכ"ל ומבעלי חברת ש.פ.י.ט לשיווק ירקות ופירות טריים, "שבועיים זה פרק הזמן שבו העגבניות יכולות להיכנס מאיטליה וספרד ולווסת מעט את הביקושים. פה ושם תיכנס מכולה שמקורה ביבוא, אבל על מנת להביא לשינוי מהותי במחיר צריך מעבר לזה. כולנו מנסים לייבא מטורקיה, שקרובה יותר אלינו גיאוגרפית, אבל עד כה ללא הצלחה.

"ראשית, הטורקים לא אוהבים לעבוד איתנו; ושנית, עד הקפיצה הנוספת במחיר העגבנייה היום, לא היה כדאי לייבא משם, כיוון שהטורקים דרשו 2 אירו לק"ג (8.70 שקלים לק"ג, א' ח') עגבנייה. הטורקים זוכים לביקוש גבוה, בגלל דרישה שמגיעה מהרוסים. בספרד מבקשים 1.3-1.4 אירו לק"ג (5.70-6.10 שקלים לק"ג, א' ח') עגבנייה. המשמעות היא, שעלות היבוא שלנו תעמוד על 6.5-7 שקלים לק"ג".

מחיר המלפפון שוב עולה

בתוך כך, לאחר שמחיר המלפפון צנח אתמול למחיר סיטונאי של 3.70 שקלים לק"ג, היום זינק שוב מחירו של המלפפון, ל-4.20 שקלים לק"ג - עלייה של 13.5% מאתמול.

מחיריהם של הפלפל האדום והקישוא שמרו על יציבות, אך נותרו גבוהים במיוחד. מחירו הסיטונאי של פלפל אדום עמד על 11-11.50 שקלים לק"ג, ואילו מחיר הקישוא עמד על 6.50-7 שקלים לק"ג.

שלום נעמן, מבעלי רשת מחסני השוק, אומר, כי הוא העדיף לרכוש ירקות ולמכור אותם במחירי הפסד כדי לא לפגוע בציבור הלקוחות: "לא נוח לי למכור במחירים הגבוהים האלה. אם עגבנייה עולה לנו 9-13 שקלים לק"ג, ואנחנו מוכרים אותה בין 5-8 שקלים לק"ג במדף - ברור מה ההפסד הנגרם לנו. הגישה שלי היא, שאם הלקוח משלם לי כל השנה על הקניות, אז אם אוציא קצת מהכיס בתקופה הקשה; זה דבר שהלקוחות יעריכו בסופו של דבר. לכן, דאגנו ברשת שלא יורגש חוסר, והעדפנו לשלם יותר לחקלאי בשביל זמינות במדף. אם פעם החקלאי היה נותן לנו הנחה, בשל החוסר הוא דורש כעת מחיר מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully