וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "לא רואה סיכונים ממשיים למערכת הפיננסית"

קובי ישעיהו

3.10.2015 / 11:56

פישר: "אין כיום בועות בשווקים הפיננסים. אני מתקשה להבין את אלה שאומרים שאם הריבית הייתה עולה זה היה גורם ליותר יציבות בשווקים אבל גם אומרים שלא צריך להשתמש בריבית כדי להתמודד עם אי-יציבות פיננסית"

סטנלי פישר בכנס אתגרי הביטחון של המאה ה 21, אפריל 2013. דרור עינב
סטנלי פישר/דרור עינב

סטנלי פישר, סגן יו"ר הפד, התייחס אתמול בנאום שנערך בכנס של הפד בבוסטון, לטלטלה האחרונה בשווקים ולמצב המערכת הפיננסית בארה"ב.

"אין כיום בועות בשווקים הפיננסים. אני מתקשה להבין את אלה שאומרים שאם הריבית הייתה עולה זה היה גורם ליותר יציבות בשווקים אבל גם אומרים שלא צריך להשתמש בריבית כדי להתמודד עם אי-יציבות פיננסית", אמר פישר.

פישר גם התייחס לכספים שיוצאים מהמוסדות הפיננסיים ה"רגילים" ועוברים ל"בנקאות הצללים". הוא הביע דאגה מהתהליך הזה ואמר כי חסרים כלים לפדרל ריזרב ולרגולטורים אחרים לפקח על המוסדות האלה, לעומת רגולציה מוגזמת על תאגידים פיננסיים ותיקים.

פישר לא התייחס ישירות להחלטת הפד שלא להעלות את הריבית ולמניעים שעמדו מאחורי ההחלטה.

אתמול דווח לפני פתיחת המסחר בוול סטריט כי המשק האמריקאי הוסיף בחודש ספטמבר רק 142 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו ובהתאם לתחזיות ברמה של 5.1%, שיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז אפריל 2008. משרד העבודה אף עדכן מטה את הנתון של אוגוסט לתוספת של 136 אלף משרות בלבד, לעומת הנתון המקורי שעמד על 173 אלף משרות.

מדובר באכזבה קשה שכן אנליסטים בשוק ציפו לתוספת של 203 אלף משרות ולכן עולה השאלה האם הפד ידחה בפגישה הקרובה פעם נוספת את העלאת הריביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully